Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین جلسه کمیته توسعه و صیانت از عفاف و حجاب در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه به پیشنهاد معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و با حضور رئیس، معاون آموزشی، مشاور فرهنگی و اجتماعی و نیز کارشناس حراست و دبیران و نمایندگان تشکل­های اسلامی فعّال در دانشکده در دفتر ریاست تشکیل شد.

در این جلسه  تبیین موضوع و اهداف برپایی کمیته از سوی رییس دانشکده مطرح و نمایندگان تشکل­های حاضر در جلسه با توجه به فضای دانشکده ادبیات، پیشنهاداتی در این خصوص ارائه نمودند.

تأکید بر لزوم رعایت قانون درخصوص عفاف و حجاب در محیط دانشگاهی، برخورد با هنجارشکنان به روش­های اصولی و ریشه ­ای، لزوم همکاری اساتید و کارکنان، برگزاری نشستهای ترویجی، اتّحاد تشکلها در راستای عملیاتی نمودن راهکارهای مصوّب در جلسات کمیته صیانت از عفاف و حجاب از جملات موضوعات مورد بررسی  در این جلسه بود.

در ادامه شادی صمدی، مسئول بسیج دانشجویی خواهران دانشکده ادبیات وضعیت موجود را شرح نموده و برای حذف و یا کاهش فاصله بین این موقعیت نسبت به وضعیت مطلوب گفت: جلسه­ای مشترک بین اساتید روانشناسی، معارف اسلامی، علوم تربیتی، هنر، جغرافیا و سایر رشته­ ها برگزار شود و راهکارهای مهمی که توسط اساتید مطرح می شوند مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری کلاس­های امر به معروف و نهی از منکر، آموزش شیوه ­های نوین و امروزی این واجب، برگزاری جلسات توسط اساتید خبره برای بیان فلسفه حجاب و مبانی تبلیغ آن، برگزاری جلسات تریبون آزاد برای این موضوع و موضوعات مشابه از جمله راهکارهای مناسب در این راستا می باشد.

صمدی با تاکید بر اینکه دشمن با پیشرفت در علوم نوینی مانند روانشناسی ، تبلیغات و روانشناسی رنگ به پیشرفت­هایی رسیده که می­تواند بر اساس آنها افکار عمومی را منحرف کند، یادآور شد: ما نیز باید بسیجی وار به مقابله بپردازم و جوانانمان را از خطر انحراف مصون داریم.

مسئول بسیج دانشجویی خواهران دانشکده ادبیات، اکران مستندها و فیلم­هایی در همین موضوع برای آگاهی بخشی به دانشجویان را از جمله اقدامات پیش بینی شده برای سالتحصیلی از سوی دفتر بسیج خواهران دانشکده مطرح و اذعان داشت: در تداوم آن برای اکران فیلم­ها و مستندها به صورت سراسری در دانشگاه نیز اقدام خواهیم کرد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir