Public Relations News Website

امروز

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران با موضوع مدیریت پایدار و نوآورانه آب کشاورزی سازگار با تغییر اقلیم (با محوریت حوضه آبریز دریاچه ارومیه) به میزبانی دانشگاه ارومیه روز پنج شنبه به کار خود پایان داد.
رئیس دانشگاه ارومیه در آیین اختتامیه این کنگره اظهار داشت: علم و دانش باید در خدمت توده قرار گیرد و مردم از فواید آن بهره مند شوند.
دکتر رحیم حب نقی با تاکید بر اینکه قطعا تبادلات علمی برای دانشگاهیان فواید بسیاری را به همراه خواهد داشت، افزود: علم فشرده دانشگاه‌ها باید به کشاورزان منتقل شود و آنها از آن استفاده کنند تا درکشاورزی بهینه در کشور شکل گیرد.
وی ادامه داد: بعضا کشاورزان خود عامل کمبود آب هم می‌شوند و گسترش بی رویه کشاورزی، یکی از عواملی بوده که دریاچه ارومیه را به شکل کنونی تبدیل کرده است.
رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه دخالت های انسان دریاچه ارومیه را خشک کرده است، افزود: همه ما مسئولیت داریم که دریاچه ارومیه را احیا کنیم چون این دریاچه سرمایه‌ای ملی بوده و متعلق به کل ایران است.
وی در ادامه با اشاره به وجود پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در دانشگاه ارومیه، تصریح کرد: یکی از اهداف تاسیس این پژوهشکده این بوده که دانش ما در این اختیار مسئولان قرار گیرد چون دانشمندان و علما رسالت خطیری را در این زمینه برعهده دارند.
دکتر حب نقی در پایان ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصل از برگزاری کنگره ‌های علمی همچون کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی ایران در خدمت مردم و مسئولان قرار گیرد و کمک کننده باشد.
دبیر اجرایی کنگره هم اظهار کرد: این کنگره توسط گروه مهندسی آب دانشگاه ارومیه با همکاری انجمن آبیاری و زهکشی ایران برگزار شد.
دکتر سینا بشارت افزود: یکسال تلاش بی وقفه در راستای برگزاری هر چه بهتر این کنگره صورت گرفت و توانستیم کنگره ای متفاوت و در سطح بین المللی را برگزار کنیم.
در ادامه این آیین، براساس آرای هیات داوران، مقالات برتر در بخش شفاهی و پوستر معرفی و از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.
در بخش شفاهی عنوان مقاله اول به علی داننده مهر، علی سورمان و میرجعفر صادق صغری از دانشگاه یاشار ترکیه تعلق گرفت. مقاله رضا دلیر حسن نیا و فرزین محمدی از دانشگاه تبریز به عنوان مقاله دوم معرفی شد و مقاله افشین خرسند و همکارانش از دانشگاه ارومیه هم به عنوان مقاله سوم مورد تجلیل قرار گرفت.
پوستر مقاله سیده مرضیه حسینی، حامد مازندانی زاده و بیژن نظری از دانشگاه قزوین در بخش پوستر رتبه اول را کسب کرد. دومین پوستر برتر را بهزاد حصاری و همکارانش از دانشگاه ارومیه از آن خود کردند و رتبه سوم این بخش به پوستر جاوید رحیمی و مجید منتصری از دانشگاه ارومیه تعلق گرفت.

همچنین در پایان این مراسم هدایایی به رسم یادبود مابین مهمانان خارجی و دانشگاه ارومیه تبادل شد. 
۲۸۵ مقاله از طرف پژوهشگران به دببرخانه کنگره ارسال شده بود که پس از داوری، ۲۱۵ مقاله پذیرفته شد. در طول دو روز برگزاری این کنگره؛ ۴۰ مقاله به صورت شفاهی و ۱۷۵ مقاله هم به صورت پوستر ارائه شد.
برگزاری پنج نشست تخصصی، ۹ کارگاه آموزشی، نشست مدیران گروه‌های مهندسی آب دانشگاه‌های سراسر کشور و برپایی نمایشگاه با حضور شرکت‌های مشاور، پیمانکار و تولیدکننده قطعات اندازه‌گیری و آبیاری و زهکشی از دیگر برنامه‌های اولین کنگره بین المللی آبیاری و زهکشی ایران بود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir