Public Relations News Website

امروز

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه گفت: عملیات ساخت خوابگاه 15 خرداد دانشگاه ارومیه تا مهرماه سال آینده به اتمام می‌رسد و در صورت فراهم شدن تجهیزات لازم به دانشجویان تحویل داده خواهد شد.

 دکتر عبدالناصر نظریانی اظهار داشت: به همت بنیاد 15 خرداد، عملیات ساخت خوابگاه 15 خرداد از آبان ماه 96 در پردیس نازلو دانشگاه ارومیه آغاز شد که بناست ساختمان این خوابگاه در دو طبقه و به گنجایش 250 نفر ساخته شود.

 وی جامعه هدف آن را دانشجویان دختر تحصیلات تکمیلی و پس از آن مقطع کارشناسی دانست و افزود: خوشبختانه عملیات ساخت این خوابگاه با پیشرفت بسیار خوبی در حال جریان است و پیش بینی می‌کنیم که تا مهرماه سال آینده آماده بهره برداری شود.

 معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه ادامه داد: یک طبقه از این خوابگاه به فضاهای عمومی همچون کتابخانه و سالن مطالعه، سالن ورزشی و ... اختصاص یافته و در طبقه دوم نیز 57 اتاق برای اسکان دانشجویان درنظر گرفته شده است.

 وی عنوان کرد: در صورتی که بتوانیم تجهیزات لازم را نیز برای خوابگاه فراهم کنیم در مهرماه سال 99 این خوابگاه به دانشجویان تحویل داده می‌شود. 

 دکتر نظریانی در ادامه اعلام کرد: در حال حاضر دانشگاه ارومیه دارای 34 مورد خوابگاه ملکی، استیجاری و خودگران است که از این تعداد، 17 خوابگاه‌ ملکی و مابقی نیز خودگران و استیجاری هستند.

 وی گفت: حدود 4 هزار و 500 الی پنج هزار دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه ارومیه اسکان دارند که در هر ترم تحصیلی به دلیل فارغ التحصیلی یا ورود دانشجوهای جدید این آمار افزایش یا کاهش می‌یابد.

 معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه تصریح کرد: هم اکنون تمامی دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد و دکترا در خوابگاه تیپ یک دانشگاه اسکان یافته‌اند و برای مقطع کارشناسی نیز به جز دو ترم اول، این دانشجویان مابقی ترم‌های تحصیلی را در خوابگاه دولتی اسکان می‌یابند.

 وی افزود: با احداث خوابگاه 15 خرداد، دانشجویان دختر ساکن خوابگاه‌های خودگردان داخل شهر این دانشگاه در خود پردیس نازلو اسکان خواهند یافت و نیازی به خوابگاه‌های داخل شهر نخواهیم داشت.

هزینه کرد بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای خوابگاه‌های دانشگاه ارومیه در سال جاری

دکتر نظریانی گفت: در برنامه چهارم و پنجم توسعه دانشگاه‌ها را از خوابگاه سازی منع کردند و در حال حاضر صندوق رفاه دانشجویی نیز قادر به خوابگاه سازی نیست.  

 وی ذکر کرد: رنگ آمیزی، تعویض تجهیزات فرسوده و انجام تاسیسات لازم در تمامی فصول سال برای خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه ارومیه انجام می‌شود و امورات مربوط به خوابگاه‌ها همواره در حال رسیدگی است.

 معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه افزود: امسال بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات، امکانات و تعمیرات لازم خوابگاه‌های دانشگاه ارومیه هزینه شده است.

 وی گفت: خیرین ما متاسفانه در امر خوابگاه سازی فعال نیستند و از ظرفیت آنها در مسیر دانشگاه تاکنون استفاده نشده است.

 نظریانی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: از دانشجویان می‌خواهیم که لوازم زیادی را همراه خود به خوابگاه نیاورند چون آوردن وسایل قیمتی به خوابگاه ممنوع است و همچنین مواظب وسایل خود باشند.

 گزارش تصویری مراحل پیشرفت ساختمانی خوابگاه در حال ساخت 15 خرداد دانشگاه ارومیه را در لینک زیر ببنید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir