Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه صبح امروز دوشنبه 16 دی در جلسه هفتگی هیات رئیسه دانشگاه ارومیه ضمن عرض تسلیت و تبریک شهادت سردار والامقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی، با تاکید بر این نکته که خون پاک سردار و ابومهدی ابوالمهندس و هم رزمانشان که در بغداد جاری شد در امتداد خونی بود که در کربلا ریخته شد، گفت: بنا بر تفاسیری که در مورد جریان کربلا مطرح است ، اسلام در آن زمان به سمت انحراف پیش می رفت و یزید در حالی نابودی اسلام بود که برای احیای دوباره اسلام به خونی پاک نیاز بود و خون پاک سید الشهدا(ع) و یارانش اسلام را دوباره احیا کرد.

دکتر حب نقی ادامه داد:آمریکا می خواست با به وجود آوردن جریاناتی در یکی 2 ماه اخیر در عراق، لبنان و برخی مناطق ایران، هم آرامش در عراق و منطقه را از بین ببرد و هم اتحاد ایران و عراق را خدشه دار کند و خیلی اوضاع برای منطقه شکننده بود و خداوند در بهترین زمان شهادت را در مقابل مکر امریکاهایی نصیب سردار کرد . در واقع خداوند با خون سردار مکر امریکا را به خودشان برگرداند و منطقه یکپارچه متحد شده و شور و شوق ضد آمریکایی در منطقه احساس می شود.

وی افزود: در ایران هم همینطور است انسجام ملی در ماه های اخیر در خطر بود که خداوند با تزریق آن خون پاک این توطئه دشمنان انقلاب را خنثی کرده و ورق برگشت. همین است رمز موفقیت انقلاب اسلامی. اگر انحرافی به وجود بیاید دوباره خون جدید در این انقلاب تزریق شده و از انحراف جلوگیری می کند.

رئیس دانشگاه ارومیه بیان کرد: حتی اگر انتقام فیزیکی هم صورت نگیرد خون پاک سردار کارش را کرد و منطقه مخالف آمریکا شده و مجلس عراق مصوب کرد که آمریکا از این کشور خارج شود. و یک شور ضد آمریکایی در منطقه و جهان به وجود آمد .

دکتر حب نقی در پایان گفت: این اتفاق و از دست دادن سردار گرچه برای ما تاسف بار است اما برکت این خون اتحاد دوباره ایران و عراق را به وجود آورد و توطئه های که ممکن بود به یک یک جنگ دیگر منتج شود از بین رفت و خدا را برای این موضوع شاکریم. امیدوارم کشورهای اسلامی به خود بیایند و آمریکا را از منطقه بیرون کنند. امروز این تشییع پیکرهای شهدا را ببنید ،‌این عزم ملی برای مقابله با آمریکا را ببنید هیچ امکانی وجود نداشت این انسجام صورت بگیرد و این برکت خون حاج قاسم است.

 شهادت حاج قاسم سلیمانی باعث تقویت پایه های نظام شد

حجت الاسلام و المسلمین کیومرزی مسئول نمایندگی نهاد رهبری دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه ضمن اشاره به جنایت های متعدد آمریکا در طول تاریخ علیه ایران گفت:این اولین بار نیست که آمریکا علیه ایران جنایت می کند چه قبل انقلاب در جریان کودتای 28 مرداد و چه بعد از انقلاب ترورهای مختلف ، سقوط هواپیمای مسافربری ما و جنگ تحمیلی که علاوه بر پشتیبانی، آمریکا بعضا به صورت مستقیم با ایران جنگ می کرد و علیه ما جنایت می کرد. چطور که آن اتفاقات باعث تقویت نظام انقلاب اسلامی شد،‌این اتفاق هم همینطور شده و بار دیگر باعث تقویت نظام انقلاب اسلامی شد.

مسئول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه ارومیه بیان کرد: این مراسمات خود نشان داد که مردم به ارزش های نظام و دین اعتقاد دارند چون حاج قاسم سلیمانی صادقانه به نظام و اسلام خدمت می کرد. این قدردانی از کسانی هست که برای حفظ ارزش های نظام زحمت می کشند و هر کس برای دین و این نظام مجاهدت کند،‌خداوند متعال اجرش را می دهد. خداوند روح آن شهید والامقام را با امام حسین (ع) محشور کند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir