Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو هیات علمی و رییس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ارومیه می‌گوید: اضطراب، احساس درماندگی، نبود تمرکز، انزوای اجتماعی، اختلال خواب و وسواس بیش از حد نسبت به سلامت جسمی از جمله واکنش‌های طبیعی بدن در هنگام مواجهه با یک بحران است.

«دکتر علی عیسی‌زادگان» اضطراب را اجتناب‌ناپذیر می‌داند و می‌گوید «وقتی که انسان با شرایط غیرقابل پیش‌بینی و غیرقابل کنترلی همچون بلایای طبیعی و حوادث ناگهانی مواجه می‌شود، کارهای روزمره‌اش به طور طبیعی و به واسطه استرس و نگرانی مختل می‌گردد».

وی به سه واژه «درد، رنج و زجر» اشاره کرده و اضافه می‌کند: درد را همه انسان‌ها دارند اما وقتی که درد را نپذیریم و در مقابل آن مقاومت کنیم، به رنج تبدیل می‌شود؛ رنج بسیار شدید هم به زجر منجر می‌گردد؛ «در شرایطی که وضعیت جامعه را نمی‌پذیریم در حال رنج کشیدن هستیم».

دکتر عیسی زادگان عضو هیات علمی و رییس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ارومیه

کنترل ذهن مهم‌تر از کنترل جسم است

عضو هیات علمی دانشگاه می‌گوید: ما نمی‌توانیم از رخ دادن رویدادهای ناخوشایند در جامعه جلوگیری کنیم اما توان مدیریت و کنترل بدن، ذهن و عواطف خود را داریم.

«مدیریت ذهن و عواطف در این روزها امری مهمتر از مدیریت جسمی است؛ اگر برای گرفتار نشدن به ویروس ناشناخته کرونا اختیاری نداریم، در عوض می‌توانیم ذهن و عواطف خود را کنترل کنیم».

به گفته «دکتر عیسی‌زادگان» اولین درسی که از این روزها آموختنی است، تلاش نکردن برای کنترل مسایل غیرقابل کنترل می‌باشد؛ نباید منتظر باشیم که ویروس کرونا ریشه‌کن شود تا زندگی عادی خود را از سر بگیریم.

«رنجی که ما می‌کشیم به این دلیل است که شرایط را تحمل می‌کنیم ولی هنوز آن را نپذیرفته‌ایم»؛ همین مسئله به ایجاد استرس و اضطراب منجر می‌شود در صورتی که ما باید شرایط کنونی را بپذیریم و در کنار آن زندگی روزمره خودمان را هم داشته باشیم.

توصیه‌هایی برای کنترل اضطراب

عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه توصیه‌هایی را برای کنترل اضطراب بیان می‌کند؛ «نگرانی‌های خود را روی کاغذ بنویسید، با دوستان قدیمی خود از طریق تماس تلفنی صحبت کنید یا به تماشای فیلم‌های طنز و خنده‌دار بنشینید».

«دکتر عیسی‌زادگان» با بیان اینکه رعایت بهداشت روانی برای سالمندان، کودکان، جوانان و حتی زنان باردار با یکدیگر متفاوت است، عنوان می‌کند که «برای کودکان داستان تعریف کنید، با آنان بازی‌ کنید؛ بازی‌های داخل خانه همچون پازل درست کردن، اسم و فامیل، خمیربازی، نقاشی، کاردستی و موارد مشابه».

وی توصیه می‌کند که با سایر اعضای خانه به تماشای فیلم و سریال بنشینیم، کتاب مطالعه کنیم، یک زبان جدید را فرا بگیریم و به اخبار و شایعات هم توجه نکنیم.

«زندگی کردن در لحظه حال، فکر نکردن به گذشته و آینده و تنفس عمیق شکمی به تعداد ۲ تا سه بار در روز از دیگر راهکارهای کنترل استرس به شمار می‌رود و در نهایت همه ما باید ایمان داشته باشیم که دانشمندان راه درمان این بیماری را هم پیدا می‌کنند».

 رییس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ارومیه با ذکر این نکته که در شرایط غیرطبیعی، رفتارهای غیرطبیعی هم طبیعی محسوب می‌شود و می‌گوید: تاکنون همه توصیه‌های خودمراقبتی در مورد پیشیگری از بیماری کرونا را کسب کرده‌ایم و نباید تحت تاثیر مسایل حاشیه‌ای و شایعاتی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد، خود را بیهوده دچار اضطراب کنیم.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir