Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه در مورد نحوه آموزش مجازی در این دانشگاه اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کووید 19 در کشور و به‌خاطر اینکه از تداوم امر آموزش عقب نمانیم، آموزش مجازی را برای اولین‌بار در دانشگاه ارومیه ایجاد کردیم.
دکتر علیرضا مظفری افزود: دانشگاه ارومیه با بهره‌گیری از تجربه موفق سایر دانشگاه‌ها، سامانه آموزش مجازی را از یک شرکت خریداری و از ابتدای امسال جهت بارگذاری محتوای درسی بر روی سایت دانشگاه قرار داد اما با توجه به اینکه تجربه اول ما بود، اشکالاتی نیز ظاهر شد که در حال برطرف شدن است. 
وی با بیان اینکه با انتشار اطلاعیه‌های آموزشی این نقیصه را تا حدود زیادی برطرف کردیم، عنوان کرد: تا روز های پایانی فروردین ماه 62 هزار و 97 درس - دانشجو در سامانه مجازی دانشگاه ارومیه فعال شدند.          
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه ادامه داد: هم‌اکنون 9 هزار دانشجو در سامانه آموزش مجازی دانشگاه فعال هستند و مطالب درسی خود را چه به صورت دانلود فایل و چه شرکت در کلاس مجازی دریافت می‌کنند.

دکتر علیرضا مظفری در جلسه اخیر شورای آموزش دانشگاه ارومیه


برگزاری 1672 کلاس مجازی توسط اساتید دانشگاه ارومیه
وی تعداد فایل‌های آپلود شده از طرف اساتید دانشگاه در این سامانه را بالغ بر 6 هزار و 892 مورد اعلام کرد و گفت: تاکنون یک‌هزار و 672 مورد کلاس مجازی هم توسط اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه برگزار شده است.   
مظفری در ادامه گفت: تا هفته های گذشته برخی از اساتید ما انتظار داشتند که وضعیت کرونا بهتر شده و کلاس‌های حضوری برپا شود؛ به همین دلیل شاید رغبت زیادی برای برگزاری کلاس مجازی نداشتند اما با توجه به اینکه مشخص شد فعلا و تا اطلاع ثانوی کلاس‌های حضوری تشکیل نمی‌شود، اساتید مشغول برگزاری کلاس‌های مجازی و بارگذاری فایل‌های آموزشی خود در سامانه هستند.  
وی در مورد مشکلاتی نیز که در این زمینه بر سر راه دانشجویان است، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل بزرگی را نداریم که در روند آموزشی ما خلل ایجاد کند؛ دانشجویان برخی از مناطق دورافتاده نیز که ممکن است امکانات آموزشی لازم را در اختیار نداشته باشند رفته‌رفته خود را با این شرایط وفق می‌دهند و از آموزش مجازی ما بهره می‌گیرند.    
معاون آموزش دانشگاه ارومیه در مورد برخی از اشکالاتی که در سامانه آموزش مجازی این دانشگاه وجود دارد، گفت: هفته گذشته از شرکت ارائه‌دهنده این سامانه خواستیم که بازنگری مجددی را در سامانه داشته و اشکالاتی همچون وجود مورد دروس غیرمرتبط را رفع کند که این اشکالات هم در حال رفع است.
انجام مکاتبه‌های لازم با وزارت علوم برای اختصاص اینترنت رایگان         
دکتر مظفری همچنین در مورد مصوبه اختصاص اینترنت رایگان از سوی وزارت ارتباطات برای اعضای هیات علمی و دانشجویان نیز بیان کرد: مکاتبات لازم را در این خصوص با وزارت علوم انجام داده‌ایم و منتظر اجرایی شدن این مسئله هستیم.           
وی در مورد نحوه برگزاری درسهای عملی و آزمایشگاهی هم گفت: اگر امکان داشته باشد، برگزاری درس‌های عملی را به فصل تابستان موکول می‌کنیم و اگر امکان اجرای این مسئله وجود نداشته باشد، دانشجویان باید این درس‌ها را در ترم آینده و در کنار دروس دیگر خود بگذرانند.         
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ارومیه در خصوص جلسات دفاع پایان‌نامه یا رساله دکتری هم گفت: با فراهم کردن امکانات لازم و در صورتی که امکان آن وجود داشته باشد، درصددیم دانشجویان مقطع دکتری را که جلسه دفاع از رساله خود را دارند با در اختیار داشتن گواهی سلامت، فراخوان کنیم و به صورت حضوری این جلسات را برگزار کنیم اما در صورتی که این امکان وجود نداشته باشد سامانه‌ای مجازی در این خصوص به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد که دانشجو بدون حضور فیزیکی در دانشگاه، جلسه دفاع خود را برگزار کند.    
وی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: با توجه به شرایط پیش آمده، احتمال آن وجود دارد که نتوانیم این ترم تحصیلی را به صورت آموزش حضوری ادامه دهیم که در این صورت برنامه‌ریزی‌های خود را برای برگزاری نیمه‌حضوری ترم هم انجام داده‌ایم، مگر اینکه سیاست وزارت علوم به گونه‌ای دیگر باشد و ما هم تابع تصمیم‌های وزارت علوم هستیم.          
دکتر مظفری در پایان خاطر نشان کرد: همه ما بر شرایط پیش‌آمده در کشور واقف هستیم به همین دلیل از اعضای هیات علمی و دانشجویان درخواست داریم که این شرایط را بیشتر درک کنند تا با تعامل و همکاری و مشورت یکدیگر هرچه زودتر این برهه حساس زمانی را نیز با موفقیت پشت سر بگذاریم.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir