Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
وبینار بررسی نحوه نگهداشت دانشجویان بین الملل و جذب دانشجوی مجازی با حضور مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی، مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی و معاونان و مدیران تعدادی از دانشگاه های کشور به میزبانی و مدیریت مرکز همکاریهای علمی بین المللی برگزار شد.

با توجه مشکلات به وجود آمده به دلیل شیوع ویروس کرونا، امکان جذب و تحصیل دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایران با مشکلات جدی روبرو شده است. در همین راستا و بنابر درخواست وزارت علوم، جلسه ای با محوریت همین موضوع میان مدیران بین الملل دانشگاه‌های کشور جهت بررسی راهکارهای پیشنهادی جهت برطرف نمودن موانع به وجود آمده ترتیب داده شده است.

 با عنایت به شرایط جدید ناشی از شیوع بیماری کرونا، لزوم بازنگری در قوانین و مقررات نگهداشت دانشجویان بین الملل و همچنین جذب دانشجوی بین الملل در سال آتی تحصیلی، یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شده است. از همین رو به پیشنهاد مرکز همکاریهای علمی بین المللی، وبینار برگزار شد.
دکتر کوهیان، معاون مرکز همکاریهای علمی بین المللی در ابتدای این گفت: با عنایت به شیوع بیماری ویروس کرونا و تغییرات حادث شده باید به دو سوال اساسی پاسخ دهیم: نخست آن که آموزش غیر حضوری دانشجویان بین الملل در این شرایط جدید چگونه خواهد بود و دوم ان که آموزش عالی در شرایط پساکرونا چه وضعیتی خواهد داشت.

دکتر اوحدی، مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با تاکید بر لزوم بازنگری مصوبات آموزشی در خصوص پذیرش دانشجوی بین الملل گفت: اصلاح و بازنگری مصوبات آموزشی در خصوص پذیرش دانشجوی بین الملل از جمله اقداماتی است که معاونت آموزش وزارت علوم در راستای حمایت از توسعه فعالیت های علمی بین المللی به انجام رسانده است. اقدام دیگر این معاونت، توسعه فعالیت های مجازی بین المللی است که از همین رو کارگروه آموزش الکترونیکی مجازی در اسفند 1398 در معاونت اموزش شکل گرفت.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی افزود: در کنار حمایت از توسعه فعالیت های مجازی بین المللی، وزارت علوم نسبت به کیفیت آموزش بسیار حساس است و به طور جد آن را پیگیری می کند. ضمن آن که معتقد هستیم توسعه آموزش های مجازی ممکن به کاهش سطح توسعه اجتماعی دانشجویان، به عنوان یکی از اهداف پذیرش دانشجو بینجامد که لازم است راه کارهایی برای آن تدوین کنیم. دکتر اوحدی از آموزش تلفیقی حضوی – مجازی به عنوان یکی از راه کارهای مد نظر وزارت علوم یاد کرد.
دکتر علیزاده، مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی نیز در این وبینار گفت: دانشجویان بین الملل حاضر در دانشگاه ها به دو دسته کلی قابل تقسیم هستند: آنهایی که بر اساس جغرافیا ، ایران را به عنوان مقصد تحصیل انتخاب کرده اند و آنهایی که بر اساس علاقه وارد کشور شده اند. در حوزه آموزش مجازی باید این دو دسته را از یکدیگر تفکیک کرد. دانشجویان که از کشورهای منطقه و به لحاظ جغرافیایی به کشور آمده اند ممکن است از ضعف ساختاری و زیر بنایی آموزش های مجازی در کشور متبوع خود رنج ببرند. البته دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ایران عمدتا از کشورهایی می آیند که ضعف زیر ساختی ندارند اما ما در خصوص اطلاع رسانی و حضور محیطی و رسانه ای در محل حضور علاقه مندان ضعیف هستیم. 

دکتر جواد غلامی، مدیر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه ارومیه و دکتر جلال جلیلیان، مدیر خدمات آموزشی دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه حضور داشتند و به طرح نظرات و تجارب موفق این دانشگاه در خصوص ارتقای جذب دانشجویان بین المللی در شرایط حاضر و آتی پرداختند. 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir