Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

دومین نشست هم اندیشی راه اندازی رشته والیبال در مقطع کارشناسی در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه با حضور بزرگان و پیشکسوتان والیبال کشور در محل این دانشکده برگزار شد.

عزیز پرتویی ، محمود محب ،‌ ابراهیم وطن پرست،‌ رسول بنایی و رامین مرادپور از قهرمانان سالهای دور و عضو تیم ملی والیبال کشورو مربی و مدرس بین الملی والیبال و همچنین خانم سیمین ایرجی مربی والیبال بانوان میهمانان دانشگاه ارومیه در این جلسه بودند .

دکتر میرحسن سید عامری رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه در این نشست ضمن عرض تشکر از بزرگان والیبال به جهت حضور و اعلام نظرات خود در این جلسه ، ‌گفت: در شهر ارومیه همه عاشق والیبال هستند و بزرگان والیبال کشور اهل این شهر هستند. به همین دلیل راه اندازی رشته والبیال در دانشگاه ارومیه با استقبال زیادی روبه رو خواهد شد . از طرفی هم با توجه به هم مرزی استان ما با کشورهای دیگر از این ظرفیت نیز می توانیم در جهت جذب دانشجوی خارجی علاقه مند به والیبال بهره ببریم.

دکتر سیدعامری بیان کرد:‌ تدوین پیش نویس سرفصل دروس این رشته حدود شش ماه به طول انجامید و ما با برگزاری جلسات هم اندیشی با حضور صاجب نظران والیبال در جهت بهبود این سرفصل ها تلاش می کنیم تا مراحل صدور مجوز راه اندازی رشته بدون مساله ای  پیش برود.

دکتر جوادطلوعی آذر معاون آموزشی و پژوهش دانشکده علوم ورزشی نیز در این جلسه ضمن بیان دروس پیشنهادی برای گذراندن واحد های درسی این رشته ،‌گفت: ما 130 واحد درس نوشته ایم که مطمئنا نیاز به بازنگری با توجه به نظرات مطرح شده در این جلسات هم اندیشی خواهد بود . ما سعی کرده ایم دروس را در راستای تربیت یک کارشناس کامل  والیبال انتخاب کنیم.

در ادامه جلسه هر یک از بزرگان والیبال کشور که در این جلسه حضور داشتند ضمن ابراز خرسندی از اقدام دانشگاه ارومیه در جهت راه اندازی رشته والیبال ،‌ نظرات خود را نسبت به راه اندازی رشته والیبال در این دانشگاه بیان کردند .

محمود محب عضو سابق تیم ملی ایران و قهرمان این رشته گفت: از نفرات برتر تیم های ملی نیز در این رشته جذب دانشجو کنید و سعی کنید در آینده علاوه بر راه اندازی رشته والیبال در دانشگاه ، ‌یک آکادمی والیبال ویژه سنین پایین تر زیر نظر اساتید دانشگاه ارومیه برای تربیت نسل های جوان تر و جذب آنها به همین رشته در دانشکده علوم ورزشی اقدام کنید تا در طولانی مدت نتایج درخشانی حاصل شود .

عزیز پرتویی قهرمان و عضو سابق تیم ملی ایران نیز در این جلسه بیان کرد: اگر کسی می خواهد در رشته والیبال موفق شود هم باید علاقه داشته باشد و هم استعداد . به همین دلیل پیشنهاد می کنم در ورودی این رشته از داوطلبان تست های ورزش والیبال نیز گرفته شود تا کسانی که استعداد ذاتی این ورزش را دارند در دانشگاه رشته درسی آن را نیز تحصیل کنند . همچنین پیشنهاد می کنم از الگوهای خارجی که در این زمینه موفق بودند نیز استفاده کنید .

ابراهیم وطن پرست مربی بین المللی و عضو سابق تیم ملی ایران نیز در این جلسه بیان کرد: با ایجاد این رشته ، ‌دانشگاه ارومیه مرکز توسعه علم این ورزش بوده و تبدیل به یک برند برای شهر ارومیه خواهد شد. شهر ارومیه به پشتوانه پیشکسوتان والیبال از لحاظ عملی دررشته والیبال سرآمد است و با این اقدام پیوندی بین علم و عمل خواهد بود که این یک حلقه گمشده ورزش تا امروز است .

رسول بنایی مربی بین المللی و عضو سابق تیم ملی ایران نیز در این جلسه گفت: برخی از سرفصل های دروس به نظر می رسد اگر عوض شود نتیجه بهتری گرفته می شود. اولین بازیکن دعوتی به تیم ملی ، اولین مربی ، اولین کاپیتان، اولین مربی ، بهترین بازیکن ، بهترین سالن و بهترین مسئولین حامی والیبال ،‌همه از شهر ارومیه است و بسیار مناسب خواهد بود که دانشگاه ارومیه نیز برای اولین بار رشته والیبال را ایجاد کند .

در ادامه جلسه مباحث مختلف در مورد این رشته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir