Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

 با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان و رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه سند تفاهمنامه همکاری های دوجانبه به امضاء دوطرف رسید.

در سومین جلسه شورای مطالعات و پژوهش های راهبردی اداره کل ورزش و جوانان استان که با حضور اعضاء شورا برگزار شد، سند تفاهمنامه همکاری های دوجانبه به امضاء رسید.
کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان استان در این جلسه گفت: ازسالیان گذشته در راستای توسعه علمی و پژوهشی ورزش استان همکاری های بسیار خوبی با دانشگاه ارومیه داشته ایم و امروز هم که دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه با بهره گیری از متخصصین و اساتید بنام ورزشی به یکی از مراکز علمی مؤثر کشور تبدیل شده و در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجو می پذیرد همچنان در زمینه های مختلف ورزش قهرمانی و همگانی و حوزه های تحقیقاتی همکاری های بسیار خوبی داریم.
پورایراندوست در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پذیرش دانشجوی رشته والیبال از سال آینده در دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه گفت: این امر را به فال نیک می گیریم و همه جانبه در خدمت دانشگاه ارومیه هستیم و اعتقاد داریم هر جا اسم والیبال باشد استان و شهر ما باید در آن سرآمد همه باشد چه در حوزه پژوهشی و علمی، چه در بخش قهرمانی و حرفه ای.
وی افزود: ما قصد داریم استان آذربایجان غربی و شهر ارومیه را بعنوان یکی از قطب های بین المللی میزبانی رویدادهای ورزشی تبدیل کنیم و در این راستا امسال مجوز میزبانی جام جهانی هاکی داخل سالن را از فدراسیون جهانی گرفته ایم و اگر مشکلی پیش نیاید قطعاً بهمن ماه این رقابت ها برگزار خواهد شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان در خاتمه گفت: در برگزاری تمامی رویدادهای بین المللی ورزشی به همراهی و کمک دانشگاهیان و متخصصین و تحصیل کردگان ورزشی نیازمندیم و حتی در زمینه نحوه برنامه ریزی برای انجام کارها و اقدامات ورزشی در شرایط سخت کرونایی می توانیم از تخصص و تجربیان هیأت ها علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه استفاده کنیم.
دکتر میر حسن سید عامری رئیس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه گفت: دانشکده علوم ورزشی متعلق به جامعه ورزش است و تمامی امکانات پژوهشی و تحقیقاتی، آزمایشگاه ها و اساتید آن قطعاً در خدمت و همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان و هیأت های ورزشی هستند.
دکتر سید عامری ادامه داد: در جریان تبدیل شدن گروه تربیت بدنی دانشگاه ارومیه به دانشکده اداره کل ورزش و جوانان نیز گام های بسیار بزرگی بمنظور حمایت و همراهی در این امر داشت که از این بابت احساس نزدیکی بسیار خوبی با این مجموعه خدوم داریم.
رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ارومیه افزود: انعقاد تفاهمنامه همکاری های دوجانبه باعث بالندگی هر دو دستگاه می شود و بی شک ساختار و مجموعه اداره کل ورزش و جوانان یکی از بزرگترین و مهمترین مراکز تحقیقاتی کاربردی و عملی ماست و دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه در زمینه های پژوهشی و تحقیقاتی و حتی فرهنگی در ابعاد مختلف نرم افزاری و سخت افزاری در خدمت جامعه بزرگ ورزشی استان می باشد.
دکتر سید عامری در خاتمه با اشاره به تلاش های انجام گرفته برای جذب دانشجو در رشته های توپی از سال آینده گفت: با توجه به پتانسیل های مطلوب استان و شهر ارومیه در رشته والیبال و پس از 3 سال رایزنی و پیگیری های لازم امروز در شرایطی قرار داریم که با اخذ مجوزهای لازم از شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می توانیم از بهمن ماه سال 1400 در رشته ورزش های توپی با گرایش والیبال دانشجو بپذیریم و در این راستا به حمایت های اداره کل ورزش و جوانان نیازمندیم.
دکترمیر حسن سید عامری همچنین گفت: با تحقق این امر دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه بعنوان بنیانگذار رشته های ورزشی توپی در کشور مطرح می شود و با توجه به همسایگی استان با 3 کشور خارجی و نیز ظرفیت های بالای رشته والیبال حتی می توانیم دانشجوی خارجی نیز پذیرش کنیم و برای اینکار از ایده های و فکرهای مؤثر اداره کل ورزش و جوانان استان و تمامی صاحب نظران و پیشکسوتان و متخصصان والیبال استفاده می کنیم و بر این باوریم که تربیت نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص والیبال و کاربردی کردن آن در بین جامعه والیبال استان علاوه بر کارآفرینی و اشتغال نتایج بسیار خوبی نیز می تواند داشته باشد.
در ابتدای این جلسه دکتر سجاد بیرامی دبیر شورای مطالعات و پژوهش های راهبردی اداره کل ورزش و جوانان به ارائه گزارشی از دستور جلسه پرداخت.
در پایان این جلسه سند تفاهمنامه همکاری های دانشکده علوم ورزشی دانشگاه ارومیه و اداره کل ورزش و جوانان استان به امضاء دکتر میر حسن سید عامری و کیومرث پورایراندوست رسید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir