Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نظام رتبه‌بندی لایدن (CWTS Leiden Ranking) یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان است. به گزارش معاونت پژوهش و فناوری در رتبه‌بندی سال 2020 که اخیرا نتایج آن منتشر شده است، دانشگاه ارومیه برای اولین بار در بین دانشگاه‌های صاحب رتبه در این نظام معتبر جای گرفته است.

در این نظام دانشگاه‌ها از نظر چهار معیار کلی یعنی مرجعیت علمی “Scientific impact indicators” (مانند تعداد مقالات برتر در پایگاه web of science)، دیپلماسی علمی “Collaboration indicators” دسترسی آزاد انتشارات “Open access indicators” و تنوع جنسیتی “Gender indicators” مورد مقایسه قرار می‌گیرند. همراه با 35 دانشگاه دیگر (شامل دانشگا‌های علوم پزشکی، صنعتی و جامع) دانشگاه ارومیه موفق به کسب امتیاز لازم برای حضور در این نظام معتبر رتبه‌بندی شد.

در این نظام برخلاف دیگر نظام‌های رتبه‌بندی، رتبه واحدی به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود و هر دانشگاه در یکی از شاخص‌های اشاره شده مورد رتبه‌بندی قرار می‌گیرد. دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، تربیت مدرس و صنعتی شریف، 5 دانشگاه اول کشور از نظر این شاخص‌ها هستند 

لازم به ذکر است که پیش از این دانشگاه ارومیه در نظام رتبه‌بندی تایمز نیز حضور داشته است و در رتبه‌بندی اخیر پایگاه استنادی جهان اسلام ارتقای 15 پله‌ای داشته است. دانشگاه ارومیه، این موفقیت چشمگیر را به عموم دانشگاهیان عزیز به ویژه همکاران پرتلاشی که نقش ارزنده و موثری در ارتقای دانشگاه ایفاء کرده‌اند تبریک و تهنیت می‌گوید.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir