Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه ارومیه با حضور رییس ، معاون پژوهش و فناوری و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه با هدف ارتباط بیشتر دانشگاه و جامعه افتتاح شد. 

دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در این مراسم  گفت:  خلأ مرکزی برای فعالیت در حوزه علوم انسانی دغدغه ایجاد پژوهشکده مطالعات اجتماعی را ایجاد کرد.  جامعه در حوزه علوم اجتماعی و انسانی مشکلات عدیده ­ای دارد. لذا ورود دانشگاه به عرصه ­های اجتماعی  قطعا لازم است و دانشگاه نباید از بافت جامعه جدا باشد.

رییس دانشگاه ارومیه ضمن اشاره به پیشینه پژوهشکده مطالعات اجتماعی به عنوان مرکز مطالعات ادیان و اقوام در دانشگاه ارومیه از فعالیت­های ارزشمند رؤسای سابق این مرکز جناب آقای دکتر سیدمحمد صالحی و حجت ­الاسلام دکتر سیدجواد میرمهدی­پور در حوزه اقوام و ادیان تقدیر کردند و جناب آقای دکتر افشار کبیری را به عنوان رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی معرفی نمودند و ابراز امیدواری کردند که اهداف دانشگاه در حوزه علوم انسانی در این پژوهشکده به صورت منسجم­تر ادامه یابد.

وی افزود: امیدواریم شاهد نقش عمده آموزشی و پژوهشی پژوهشکده مطالعات اجتماعی و حل مسائل عدیده اجتماعی و ارائه راه­حل­های علمی در پژوهشکده باشیم. چون حوزه علوم انسانی مهم است و انتظار داریم در آینده به کمک این پژوهشکده ورود به این بحث­ها افزایش یافته و به نتیجه مثبت دست یابیم.

دکتر کبیری رییس پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم ضمن تاکید بر این نکته که افتتاح این پژوهشکده گامی بزرگ در استان است،  گفت: در دانشگاه علاوه بر فعالیت در حوزه آموزش و تربیت دانشجو باید در انجام پژوهشهای کابردی نیازمحور در جامعه نیز اهتمام جدی داشته باشیم و این پژوهشکده با ارائه تبیین های علمی دقیق از مسائل اجتماعی به حول و قوه الهی می­تواند رسالت دانشگاه در مسئولیت پذیری اجتماعی را تحقق بخشد.

دکتر کبیری  در ادامه ضمن تشکر از روسای سابق مرکز مطالعات قوام و ادیان ، ‌از دکتر حب نقی ریاست دانشگاه ارومیه ودکتر دلیرنقده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بخاطر زمینه­ سازی تأسیس این پژوهشکده و ادغام مرکز مطالعات ادیان و اقوام  در آن  به عنوان یک حرکت مهم، تشکر نمود.

رییس پژوهشکده مطالعات اجتماعی بیان کرد:  پژوهشکده از تمام فرصت­ها و پتانسیل­ها استفاده کرده و مصمم به ورود در مسأله ­شناسی و پژوهش در حوزه علوم اجتماعی خواهد بود و در تعامل بین دانشگاه و جامعه نقش بزرگی ایفا خواهد کرد و در قالب سه گروه پژوهشی مطالعات اجتماعی، مطالعات توسعه و آینده ­پژوهی و مطالعات فرهنگی و مردم ­شناختی نیازهای جامعه را پاسخ خواهد گفت.

همچنین دکتر جواد جهانگیرزاده عضو هیات علمی گروه جامعه شناسی دانشگاه ارومیه و سفیر سابق ایران در کشور آذربایجان نیز در این مراسم ضمن ابراز خشنودی از راه­ اندازی چنین مجموعه­ ای، گفت: مشکلات اجتماعی و اقتصادی  بخشی از واقعیت های همه جوامع از جمله استان ماست، لذا این مشکلات باید به صورت ریشه ­ای و علمی حل شود. ریشه افت شاخص­های توسعه در استان می تواند توسط چنین پژوهشکده­ هایی شناسایی و ضمن فعالیت در همه حوزه­ ها مشکلات رشد شاخص ­های توسعه نیز برطرف شود.

دکتر جهانگیرزاده بیان کرد: علاوه بر مسائل و مشکلات اجتماعی کلان کشوری که در استان ما نیز وجود دارد،  استان آذربایجان غربی باتوجه به بافت اجتماعی و فرهنگی و تاریخچه و گذشته استان، مشکلات و موانعی در مسیر توسعه استان وجود داشته و دارد که لازمه بررسی و تبیین های دقیق علمی است. 

وی افزود: ادغام مرکز مطالعات ادیان و اقوام دانشگاه ارومیه با پژوهشکده مطالعات اجتماعی عملی هوشمندانه بوده و جا دارد از رئیس محترم دانشگاه بابت این اقدام تقدیر و تشکر کرد و امید است این پژوهشکده با بررسی مشکلات مختلف اجتماعی گامی مهم در رشد و توسعه استان بردارد.  

لازم به ذکر است پژوهشکده مطالعات اجتماعی دانشگاه ارومیه در محل پردیس شهر این دانشگاه فعالیت خود را آغاز نمود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir