Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه مشترک ما بین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه ، معاون پژوهش و فناوری گروه صنعتی مپنا، شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی و فناروان دانشگاه ارومیه با موضوع توسعه همکاری های فی ما بین دانشگاه و گروه صنعتی مپنا برگزار شد. 

دکتر دلیرنقده معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در این جلسه ضمن خوش آمدگویی به دکتر حقی فام معاون پژوهش و فناوری گروه صنعتی مپنا، به عنوان یکی از معتبرین گروه های صنعتی کشور، گفت: ما در تلاش هستیم تا ارتباط دانشگاه و صنعت را روز به روز توسعه دهیم و امیدواریم که با حضور دکتر حقی فام و مهندس حسن بگلو مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی در این زمینه پیشرفت روزافزون داشته باشیم . 

دکتر حقی فام معاون پژوهشی گروه صنعتی مپنا نیز ضمن معرفی ظرفیت های این گروه بزرگ صنعتی در کشور گفت: گروه مپنا با نسب وراه اندازی بیش از پنجاه و پنج هزار مگا وات نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور رتبه سوم آسیا را در این زمینه دارد،همچنین در حوزه های نفت و کاز و سکو های نفتی، حوزه های ریلی و مترو وزمینه مهندسی پزشکی نیز دارای فعالیت های گسترده می باشد که در این راستا حدود 60 درصد لوکوموتیو ها و تقریبا تمام واگن های تولید کشور ساخت گروه مپنا می باشد. 

دکتر حقی فام ضمن اشاره به حجم گسترده فعالیت های این گروه با بهره گیری از 25 هزار نیرو به صورت مستقیم و بیش از 100 هزار نفر به صورت غیر مستقیم بیان کرد: این گروه در زمینه بین المللی نیز ورود کرده و پروژه های بزرگی در کشورهای منطقه توسط این گروه در حال انجام است.  

دکتر حقی فام در ادامه با اشاره به مسئولیت های اجتماعی گروه مپنا افزود: یکی از مسئولیت های مهم گروه مپنادر این زمینه ، تقویت ارتباط با دانشگاه است که در این راستا یک سری موسسات مشترک با برخی ازدانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تهران (موسسه مپفن) ، دانشگاه خواجه نصر طوسی،.... و دانشگاه تربیت مدرس  تاسیس شده است.  ایجاد زمینه برای فرصت مطالعاتی اساتید در زمینه های مختلف برق، شیمی، مکانیک و حتی اقتصاد  از دیگر فعالیتهای گروه مپنا می باشد.که در صورت وجود متقاضی می توان سهمیه متناسبی را به دانشگاه ارومیه نیزاختصاص داد. همچنین در زمینه دانشجویی امکان استفاده ازفرصتهای کارآموزی تخصصی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم شده است. 

معاون پژوهشی گروه مپنا بیان کرد: از پروژه های تحقیقاتی و یا پایان نامه های تحصیلات تکمیلی که منجر به تولیدمحصول مرتبط با نیازهای گروه مپنا باشد استقبال می کنیم. همچنین زمینه بازدید های تخصصی اعضای هیات علمی از فعالیت های مختلف گروه مپنا را نیز فراهم کرده ایم.

مهندس حسن بگلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در این جلسه گفت: ما با دانشگاه ارومیه در زمینه های مختلف پژوهشی از جمله تاثیر ریزگردهای نمکی روی تجهیزات شبکه توزیع برق همکاری داشته ایم که منجر به استخراج دستورالعمل های ملی در این زمینه شده است بنابراین هر کجا که با دانشگاه ارتباط گرفته ایم این هم افزایی باعث رشد وتوسعه آن پروژه و در نهایت رشد و توسعه صنعت برق در استان شده است. 

همچنین در این جلسه دکتر احمدی رییس اداره توسعه و تجاری سازی پژوهش های کاربردی دانشگاه ارومیه بیست فناوری ازدانشگاه ارومیه را که در راستاری فعالیتهای پژوهشی کروه مپنا بوده و زمینه تجاری سازی را داشتند معرفی نمودند..

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir