Public Relations News Website

امروز

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در مرحله نهایی رویداد نوآوری و ایده پردازی «بهره برداری از ضایعات محصولات کشاورزی و پسماند صنایع تبدیلی» منتخبین نهایی این رویداد به ارائه ایده‌های خود در حضور سرمایه گذاران و شتابدهنده‌ها پرداختند.

در این رویداد مجازی که با حضور دکتر محمد سعید سیف مدیر کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم برگزار شد، سرمایه گذران و شتاب دهنده‌های مختلف از جمله معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان، موسسه تحقیق و توسعه دانشمند وابسته به بنیاد مستضعفان، کانون کارآفرینی استان، شتاب دهنده هفت و هشت، شتاب دهنده نوین تک و شرکت نقشه راه کسب و کار ایرانیان حضور داشتند.

در ابتدای این وبینار دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه از حمایت اداره کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت عتف از طرح‌های مزیت استانی تشکر کرد و گفت: بحث پسماند صنایع تبدیلی و ضایعات محصولات کشاورزی به عنوان یک چالش عمده در استان آذربایجان غربی محسوب می‌شود و تمرکز دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان بر روی این موضوع می‌تواند این چالش را به یک فرصت تبدیل کند. برگزاری رویداد نوآوری با موضوع ضایعات محصولات کشاورزی را نقطه عطفی در آغاز ماموریت گرایی و ورود دانشگاه ارومیه به این معضل استانی است.

در ادامه دکتر سیف برنامه طرح‌های مزیت استانی را تشریح نموده و اعطای ماموریت‌های استانی و منطقه‌ای به دانشگاه‌ها را یکی از رویکردهای جدید وزارت عتف عنوان نمود.

مدیر کل ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه ارومیه جزء معدود دانشگاه‌های دارای دو طرح مزیت استانی مصوب در سال جاری می‌باشد، از تلاش‌های ریاست و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در اجرای این طرح‌ها قدردانی کرد و اذعان داشت: حمایت مادی و پشتیبانی اجرایی همه جانبه از دانشگاه ارومیه در راستای اجرای موفق این طرح‌ها ادامه خواهد داشت.

در ادامه، دکتر الماسی مدیر فناوری و ارتباط با جامعه دانشگاه به ارائه گزارش عملکرد معاونت پژوهش و فناوری در راستای اجرای «طرح جامع بهره برداری از پسماند صنایع مرتبط با محصولات کشاورزی» به عنوان یکی از طرح‌های مزیت استانی مصوب دانشگاه ارومیه پرداختند و به برنامه‌های آتی دانشگاه در مسیر اجرای این طرح اشاره نمود.

در ادامه، تیم‌های منتخب مرحله نهایی رویداد «بهره برداری از ضایعات محصولات کشاورزی و پسماند صنایع تبدیلی» به ارائه طرح‌های نوآورانه خود در زمینه بهره‌برداری از ضایعات و پسماند محصولات کشاورزی در حضور سرمایه گذاران پرداختند.

در پایان، دکتر زنوزی مدیر مراکز رشد دانشگاه ارومیه اعلام کرد: این مجموعه در زمینه حمایت و پشتیبانی از فناوران در تشکیل هسته فناور و تأسیس شرکت در حوزه مدیریت پسماند صنایع کشاورزی و استقرار در مراکز رشد دانشگاه ارومیه آمادگی کامل دارد.

همچنین سایر سرمایه گذاران  و شتاب دهنده‌های حاضر در جلسه، به ارائه نظرات خود در خصوص طرح‌های ارائه شده و بیان شرایط همکاری با آنها پرداختند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir