Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کنفرانس بین المللی نظریه گراف و ترکیبیات جبری ایران به میزبانی دانشگاه ارومیه و به همت گروه ریاضی دانشگاه به صورت مجازی و با حضور اساتید بین المللی از ۲۲ کشور جهان برگزار شد.

 در ابتدای این کنفرانس متن پیام دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه به زبان انگلیسی توسط دکتر هادیان قرائت شد. 

  دکتر حب نقی در این پیام ضمن خوش آمد گویی به مهمانان داخلی و خارجی و ابراز خرسندی از حضور دانشمندان به نام این رشته در این کنفرانس با اشاره به تاریخچه و اهمیت ریاضی در بین ایرانیان , به نابغه هایی نظیر خوارزمی ، خیام و میرزاخانی اشاره نمود.

رییس دانشگاه ارومیه ضمن معرفی پتانسیلهای دانشگاه ارومیه و تشکر از همکاران سختکوش گروه ریاضی ابراز امیدواری کرد رشته ریاضی بتواند نه تنها شاهد پیشرفت روزافزون در زمینه علوم محض باشد بلکه پاسخگوی نیازهای صنعتی جامعه و کشور نیز باشد.

 دکتر بهمن رضایی مدیر گروه ریاضی دانشگاه ارومیه ضمن تشکر از همکاران گروه ریاضی بالاخص دکتر محسن قاسمی دبیر علمی این کنفرانس بین المللی، گفت: بعد از برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس بین المللی نظریه گروه های ایران در بهمن ماه امسال، کنفرانس نظریه گراف و ترکیبیات جبری ایران نیز به همت این گروه برگزار شد.

 دکتر رضایی بیان کرد: این دو کنفرانس به عقیده تمامی اعضای محترم کمیته علمی هر دو کنفرانس و خود شرکت کنندگان محترم از لحاظ کیفیت شاید در تاریخ کنفرانس های ریاضی کشور کم نظیر و یا حتی بی نظیر بوده است. وجود سخنرانان مدعو و خارجی  برجسته که هر یک جز بهترینها در تخصص خود در دنیا به حساب می آیند گواه این مطلب است. تعداد شرکت کننده ها بالغ بر 500 نفر بوده که از این تعدادبیش از 70 نفر از کشور های مختلف در این دو کنفرانس شرکت کرده بودند.

 این عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه ادامه داد: وجود شرایط مجازی کنفرانس، امکان شرکت و سخنرانی بسیاری از اساتید بین المللی را تسهیل کرده و از این نظر فرصت بسیار خوبی برای گروه ریاضی جهت معرفی پتانسیل های علمی موجود در کشور عزیزمان ایران و همچنین دانشگاه ارومیه فراهم شده بود که خوشبختانه کمال استفاده را از این فرصت نمودیم.

 دکتر محسن قاسمی دبیر علمی این دو کنفرانس نیز در مورد سطح علمی آنها گفت:  بسیاری از سخنرانان خارجی این دو کنفرانس جوایز ارزنده ای در سطح بین المللی و برخی جوایز خاص مربوط به کشور خودشان را در کارنامه علمی خودشان دارند. همچنین تقر یبا همگی سر دبیر و یا عضو هیات تحریه ژورنالهای طراز اول ریاضیات در دنیا هستند. این دلایل نشان سطح کیفی این دو کنفرانس است که به لطف خداوند مهربان بسیار با نظم و برنامه ریزی شده برگزار شد. به طوری که برخی از این سخنرانان خارجی  در وبلاگ شخصی خود که خوانندگان زیادی نیز دارند در مورد این کنفرانس و استان آذربایجان غربی و موقعیت شهر ارومیه در ایران  مطالبی را نوشتند.

 دکتر قاسمی در پایان در مورد برگزاری موفقیت آمیز این دو کنفرانس گفت: هر موفقیت بزرگی در سایه تلاش و همکاری های گروهی صورت خواهد گرفت و این موفقیت نیز مستثنی از این قانون نیست. بنابراین در پایان بر خود وظیفه می دانم از تمامی کسانی که به بنده در این مسیر دشوار و سخت کمک و یاری رساندند صمیمانه تشکر کنم.  تشکر ویژه از رییس محترم دانشگاه جناب آقای دکتر رحیم حب نقی و معاونین محترم پژوهشی و امور مالی ایشان و همچنین جناب آقای دکتر فرشید و علی الخصوص جناب آقای دکتر مجتبی هادیان می نمایم.  همچنین  از زحمات آقای دکتر مرتضی بهرام رییس دانشکده علوم، و مدیر گروه توانمند گروه ریاضی جناب آقای دکتر بهمن رضایی  کمال تشکر را دارم. از دبیران محترم اجرایی هر دو کنفرانس و تک تک همکاران گروه ریاضی و بطور خاص از زحماتی که آقای دکتر وحید قربانی و آقای مهندس بهزاد عسگری و خانم فرناز سلیمانی که در این چند ماه متحمل شدند و به بنده کمکهای زیادی در اجرای هر چه بهتر این دو کنفرانس  کردند تقدیر و تشکر می نمایم و امیدوارم با انجام چنین کنفرانسهایی با این سطح بسیار بالا در دانشگاه باعث ارتقاء درجه علمی دانشگاه نه تنها در ایران بلکه در سطح بین المللی باشیم.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir