Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزاد اندیشی راهکاری در جهت تمدن سازی اسلامی و رشد علم و تولید فناوری و فرهنگ

  اگر بخواهیم در زمینه گسترش و توسعه واقعیِ فرهنگ و اندیشه و علم حقیقتاً کار کنیم، احتیاج داریم به اینکه از مواهب خدادادی و در درجه اوّل آزاداندیشی استفاده کنیم (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای انجمن اهل قلم، 7 بهمن 1381).

 فکر کنید، بگویید، بنویسید، در مجامعِ خودتان منعکس کنید، آن کرسی‌های آزاداندیشی را که من 100 بار ‌ـ‌با کم و زیادش‌ـ تأکید کرده‌ام راه بیندازید و این‌ها را هی آنجا بگویید. این می‌شود یک فضا. وقتی یک فضای گفتمانی به وجود آمد، همه در آن فضا فکر می‌کنند، همه در آن فضا جهت‌گیری پیدا می‌کنند، همه در آن فضا کار می‌کنند. آزاداندیشی در جامعه‌ی ما یک شعار مظلوم است. تا گفته می‌شود آزاداندیشی، عده‌ای فوری خیال می‌کنند که بناست همه‌‌ی بنیان‌های اصیل در هم شکسته شود و آن‌ها چون به آن بنیان‌ها دلبسته‌اند، می‌ترسند. عده‌ای دیگر هم تلقی می‌کنند که با آزاداندیشی باید این بنیان‌ها شکسته شود. هر 2 گروه به آزاداندیشی ‌ـ‌که شرطِ لازم برای رشد فرهنگ و علم است‌ـ ظلم می‌کنند (بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از نخبگان و برگزیدگان علمی، 13 مهر 1390).

در عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق کیفی کرسیهای آزاداندیشی، معاونت فرهنگی و دانشجویی اقدام به برگزاری سلسه جلسات کرسی های آزاد اندیشی نموده است که تاکنون در این راستا 16جلسه همراه با استقبال پرشور اساتید برپا شد و اینک بر آنیم که جلسه هفدهم آن را ساعت 12 ظهر روز شنبه 15ام خردادماه 1400 با عنوان "وجوه و ابعاد مشارکت سیاسی در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)" بصورت مجازی برگزار نماییم.

کارگاه مذکور ویژه اساتید و به شیوه گفتگوی متقابل و همراه با پرسش و پاسخ خواهد بود لذا متقاضیان در دو گروه فعال و ناظر می توانند برای شرکت در این سلسله کرسیها ثبت نام نمایند.

گروه فعال: گروه مشارکت کننده در اظهارنظر و بحث و گفتگو

گروه ناظر: گروه استماع کننده مباحث بدون اظهارنظر

علاقمندان به شرکت در این محفل گفتگو بایستی نسبت به ثبت نام با ارسال مشخصات (نام و نام خانوادگی، دانشکده یا دانشگاه مربوطه، گروه موردنظر جهت شرکت -قید عنوان فعال یا ناظر کفایت میکند-) به شماره همراه ۰۹۳۶۹۷۶۸۹۰۳ صرفاً از طریق شبکه های مجازی داخلی و خارجی (سرکار خانم اسماعیلی) تا ساعت 24 تاریخ 14ام خردادماه 1400 اقدام نمایند.

یادآوری:

- ثبت نام در هر کرسی آزاداندیشی مجزا بوده و حضور و صدور گواهی منوط به ثبت نام و نیز تایید ثبت نام خواهد بود، ضمناً به دلیل ارسال لینک حضور لطفاً فقط از طریق شبکه های مجازی نسبت به ثبت نام اقدام نموده و از ارسال پیامک و طُرُق دیگر خودداری فرمائید.

- علاقمندانی که در گروه فعال ثبت نام می نمایند بایستی نسبت به موضوع جلسه و مبحث مورد گفتگو اشرافیت داشته و با کنترل تجهیزات اتصال به جلسه در نوبت ثبت نامی وارد مباحث شوند، در غیر این صورت فعالیت آنها کان لم یکن خواهد شد.

 

برای شرکت کنندگان گواهی شرکت در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی صادر خواهد شد و امتیاز گروه فعال دو برابر گروه ناظر لحاظ می گردد.

 معاونت فرهنگی و دانشجویی  دانشگاه ارومیه

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir