Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

نظام رتبه‌بندی دانشگاهی لایدن (CWTS Leiden Ranking) از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاهی است که ملاک ورود به آن، عملکرد یا تاثیرگذاری علمی دانشگاه‌ها بر اساس گزارش پایگاه استنادی Web of Science است و درخواست یا داده‌های خوداظهاری دانشگاه‌ها در ورود به آن هیچگونه نقشی ندارد. دانشگاه ارومیه برای اولین بار در سال 2020 موفق به کسب امتیاز لازم برای ورود به این نظام رتبه‌بندی شد و در سال 2021 با صعود 66 پله‌ای جایگاه خود را در آن بهبود بخشیده است.

در مجموع 36 دانشگاه (شامل دانشگاهای علوم پزشکی، جامع و صنعتی)  از کشور عزیزمان موفق به حضور در این رتبه‌بندی شده‌اند و در مقایسه با سال 2020 تعداد دانشگاه حاضر از ایران افزایشی را شامل نشده است.

در این نظام رتبه‌بندی برخلاف دیگر نظام‌ها، رتبه واحدی به دانشگاه‌ها داده نمی‌شود بلکه با توجه به چهار شاخص اصلی یعنی مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی، دسترسی آزاد به انتشارات و تنوع جنسیتی، برای هر دانشگاه رتبه‌ای‌ مجزا محاسبه و گزارش می‌شود.

لازم به ذکر است که در بین این شاخص‌ها، مرجعیت یا تاثیرگذاری علمی (Scientific Impact)، اساسی‌ترین شاخص است و شامل مواردی چون مقاله‌های یک درصد برتر، مقالات پنج درصد برتر، مقالات ۱۰ درصد برتر و مقالات ۵۰ درصد برتر می‌شود. بر این اساس، دانشگاه ارومیه رشد 66 پله‌ای را تجربه کرده است و از نظر نرخ رشد در آن، از مجموع دانشگاه‌های کشور، بعد از دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران (با 106 پله صعود) علوم پزشکی تبریز (با 96 پله صعود) و علوم پزشکی شیراز (با 69 پله صعود) رتبه چهارم و در بین دانشگاهای جامع و صنعتی رتبه اول در نرخ رشد را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه ارومیه، این موفقیت و افتخار چشمگیر را به عموم دانشگاهیان عزیز، به ویژه همکاران پرتلاشی که نقش ارزنده و موثری در ارتقای دانشگاه ایفاء کرده‌اند، تبریک و تهنیت عرض می‌کند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir