Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بسمه تعالی


پیام سرپرست دانشگاه ارومیه به مناسبت روز دانشجو

با درود بیکران بر ارواح پاک شهدای دانشجو که با تقدیم خون خود در عرصه دانشگاه، عدالت خواهی، استقلال طلبی و استکبار ستیزی دانشجویان را نهادینه کرده و به مسئولیت خود در قبال جامعه و مردم عمل نمودند.

واقعه 16 آذر 1332 ثابت می‌کند که دشمنان این مرز وبوم ده ها سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اهداف استعماری و ظالمانه خود را در ایران به اجرا گذاشته و تنها چهار ماه پس از کودتای ننگین علیه دولت دکتر مصدق و ساقط کردن آن، برای تثبیت و تحکیم وضعیت دولت کودتایی دست به جنایتی وحشیانه زده و حریم و حرمت دانشگاه را شکسته و خوی وحشیانه خود را با به شهادت رساندن دانشجویان به نمایش گذاشتند.
غرض و هدف اصلی آنان مبارزه با گسترش اسلام ناب محمدی در دانشگاهای ایران و حاکم نمودن ایدئولوژی های الحادی و اندیشه های ناسیونالیستی و لیبرالیستی در بین دانشگاهیان بود، تا هیچ ارتباط منطقی بین دانشگاه و متن و بطن جامعه شکل نگیرد و خروجی دانشگاه ها با هویتی وابسته در خدمت تفکرات غرب قرار گیرند.

با قیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) بر علیه سیاست ها و مصوبات خائنانه رژیم پهلوی، جنبش دانشجویی با مبارزات ملی و دینی پیوند خورده و اندیشه های شرقی و غربی را کنار زده و بازگشت به آموزه های توحیدی اسلام را مناسب ترین راهکار برای استقلال و آزادی کشور تشخیص داد.
پس از این خود آگاهی است که دانشگاهیان و بخصوص دانشجویان وارد سنگر جهاد و مبارزه شده و در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سازندگی و نیل به اقتدار ملی در عرصه پژوهش و فناوری نقش بی بدیلی را ایفا می نمایند.

در شرایط کنونی، جنبش دانشجویی می‌تواند با مراقبت و تقویت ماهیت بنیادین خود در جهت اعتلای فرهنگی، اقتصادی و علمی و نقد منصفانه و مطالبه گری هوشمندانه و تحلیل صحیح واقعیات، دانشگاه اجتماعی در تراز نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی ایران را عینیت بخشیده و پیشران تحقق تمدن نوین اسلامی براساس بیانیه گام دوم انقلاب مورد نظر مقام معظم رهبری باشد.
اینجانب با تبریک روز دانشجو، مراتب احترام خود را به حضور عموم دانشجویان عزیز تقدیم می دارم و از خداوند متعال سعادت، شادکامی و موفقیت روز افزون را برای تک تک عزیزان مسالت می نمایم.

دکتر احمد علیجانپور
سرپرست دانشگاه ارومیه

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir