Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسر کشور، روز سه شنبه یازدهم شهریور ماه جاری، با حضور جمعی از مسئولین اجرایی استان و دانشگاه، اساتید، محققین و دانشجویان رشته عمران از دانشگاه های سراسر کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این سمینار به مدت 3 روز با ارائه مقالات پذیرش شده به صورت شفاهی و پوستر، تشکیل کارگاه های تخصصی آموزشی ویژه رشته عمران و تجلیل از مقالات برتر در این دانشگاه برگزار می شود.

دکتر هادی بهادری معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی و رییس پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسر کشور در آیین افتتاحیه گفت: مسیر توسعه و آبادانی در جای جای ایران اسلامی گشوده شده و در عرصه های مختلف تولید و سازندگی شاهد سرعت گرفتن این حرکت عظیم هستیم .

دکتر بهادری عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه افزود: در چنین شرایط روبه رشد، متخصصان و اندیشمندان باید برای چالش های موجود و رسیدن به توسعه پایدار چاره اندیشی کرده و راهکارلازم را ارائه دهند.

وی بحران کم آبی، تخریب محیط زیست و عرصه های طبیعی، مدیریت پسماند، ساخت و سازهای شهری و گسترش حاشیه نشینی و مشکل ترافیک در شهرها از از جمله چالشهای پیش روی جوامع شهری و مدیران و سیاستگذاران دانست و خواستار انجام فعالیت های و تحقیقات پژوهشی و کاربردی در این زمینه ها توسط متخصصان و مهندسین و دانش پژوهان در دانشگاه های مهندسی عمران شد.

رییس پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسر کشور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: توسعه عمرانی با حفظ محیط زیست ، حفظ حقوق شهروندی ، حفظ ایمنی عمومی ، بهره برداری اقتصادی و حفظ میراث فرهنگی شعار این دوره از کنفرانس است.

دکتر سلیمان پور معاون پژوهشی دانشگاه ارومیه نیز در این کنفرانس با اشاره به پیشرفت های علمی و تحقیقات پژوهشی در دانشگاه های ایران گفت: همزمان با توجه به ابعاد علمی و نوآوری در فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی توجه به مقوله کارآفرینی و اشتغال باید مورد اهتمام پژوهشگران و محققین کشور قرار گیرد.

دکتر سلیمانپور ضمن تاکید بر اهمیت کارآفرینی و تحقیقات کاربردی، به حلقه ارتباطی دانشگاه، مراکز علمی رشد و صنعت اشاره کرد و افزود: مراکز تحقیقاتی باید به گونه ای برنامه ریزی کنند که نتایج حاصل از طرح های پژوهشی به تولید علم و اشتغال در داخل کشور منجر شود.

دکتر سعید قلی زاده عضو هیأت علمی دانشگاه و دبیر کمیته علمی پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسرکشور نیز در این مراسم گفت: 1060 مقاله علمی دانشجویی از 276 دانشگاه سراسر کشور به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده است که از این تعداد 670 مقاله در 10 محور اصلی کنفرانس توسط هیئت داوران امتیاز لازم را اخذ کردند.

نادر صولتی فر دبیر کمیته اجرایی این کنفرانس نیز گفت : در زمان آغاز فعالیت سایت اطلاع رسانی پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسرکشور تا کنون بیش از 46000 مورد بازدید از این سایت ثبت شده که نشان از علاقمندی جامعه دانشجویی و پژوهشگران به مباحث علمی دارد.

وی افزود : پانزدهمین کنفرانس دانشجویان عمران سراسرکشور با مشارکت و حمایت های استانداری آذربایجان غربی، دفتر امور روستایی استانداری، شهرداری ارومیه، دانشگاه صنعتی ارومیه، شرکت آب و فاضلاب شهری استان، سازمان نظام مهندسی ساختمان به همراه مشارکت انجمن مهندسی روسازی ایران و انجمن مهندسی سازه های فضاکار ایران در دانشگاه ارومیه برگزار می شود .

پانزدهیمن کنفرانس دانشجویان عمران سراسرکشور در 10 محور علمی و پژوهشی شامل  سازه ، ژئوتكنيك ، مهندسي زلزله، روسازی راه، حمل و نقل و ترافيك ، سازه‌هاي هيدروليكي و دريايي ، مهندسي و مديريت منابع آب ، مهندسی آب و فاضلاب ، مديريت ساخت ، مديريت بحران و پدافند غيرعامل ، فناوري‌هاي مواد و مصالح ساختمانی ، نقشه‌برداري، ژئودزی و ژئوماتیک و مهندسی محيط زيست تا چهاردهم شهریورماه در دانشگاه ارومیه برگزار می شود.

کارگاه های آموزشی نرم افزار تخصصی عمران، تنظیم مقالات ISI، بازدید های فنی از پروژه های عمرانی شهر و میزگرد بررسی فعالیت های انجام گرفته در ستاد ملی احیای دریاچه کشور از برنامه ها و نشست های جانبی این کنفرانس ملی هستند.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir