Public Relations News Website

امروز

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی در جمع روسای دانشگاه های آذربایجان غربی گفت: دانشگاهیان، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان رشته های مختلف، باید کمک کار بخش اجرا در راستای شناسایی موانع و مشکلات و ارائه راهکار برای حل آنها باشند. 

 وی اضافه کرد:  یکی از مهمترین معضلات استان، وجود فاصله جدی بین دانشگاه و بخش اجراست که باید این فاصله از میان برداشته شود. البته این فاصله در استان های مختلف وجود دارد ولی در آذربایجان غربی بسیار پررنگ تر به نظر می رسد.

 استاندار آذربایجان غربی با اشاره به عقب ماندگی های استان در بخش های آموزش و پرورش و آموزش عالی بیان کرد: این عقب افتادگی ها اثر خود را در شاخص های بسیار کم بخش های مختلف دیگر می گذارد و مشکل ساز است.

 معتمدیان با اشاره به لزوم تلاش همگانی در راستای توسعه بخش های مختلف آذربایجان غربی به ویژه بخش سرمایه گذاری و رشد اقتصادی ناشی از آن با توجه به هدف گذاری های دولت سیزدهم ادامه داد: در این باره باید از راهکارهای بخش علمی و دانشگاهی در راستای اولویت های واقع بینانه سرمایه گذاری استفاده کرد.

 وی، شناسایی نشدن پیشران های توسعه استان طی سال های طولانی گذشته را معضلی اساسی در راستای پیشرفت آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: ما هنوز نمی دانیم که پیشران توسعه و پیشرفت استان چه بخشی است که این امر، ضعف بخش مطالعاتی و دانشگاهی را نشان می دهد.

 وی با اشاره به اینکه باید نقش آذربایجان غربی در پازل ملی نمود یابد، اظهار کرد: ما هنوز نتوانسته ایم داشته ها و ظرفیت های استان را در کشور معرفی کنیم و همین امر یکی از مهمترین مشکلات در راستای توسعه و جذب سرمایه های بخش دولتی، خصولتی و خصوصی است.

 استاندار آذربایجان غربی بر رفع مشکلات بخش های معدن و کشاورزی، بهبود ارزش افزوده بسیار ناچیز این بخش ها، ارتقای شاخص های اشتغال در آنها، بهبود کمی و کیفی تولیدات آنها، جلوگیری از خام فروشی در هر 2 بخش معدن و کشاورزی تاکید کرد و افزود: شناسایی ظرفیت های معدنی، توجه به اولویت های استخراج معادن، ارائه راهکار برای فرآوری اقلام معدنی، اصلاح الگوی کشت کشاورزی، ارائه راهکار در راستای کاهش مصرف آب و افزایش راندمان بخش کشاورزی از جمله مواردی است که باید دانشگاه در این حوزه ها ورود کرده و اقدام کند.

 معتمدیان وجود سند آمایش را یکی از ظرفیت های تصمیم سازی برای توسعه آذربایجان غربی دانست و اضافه کرد: البته این سند مشکلاتی دارد ولی می توان با اجرایی کردن آن و نظارت عالی بخش دانشگاهی، روند توسعه استان را آغاز کرده و رفته رفته شتاب بخشید.

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir