Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رییس دانشگاه ارومیه شب چهارشنبه نوزدهم شهریور در برنامه زنده تلویزیونی " آی ایشیقی" صدا و سیمای استان حضور یافت و به تشریح دستاوردها و برنامه های آتی دانشگاه ارومیه پرداخت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این برنامه که از ساعت 21 آغاز شده بود دکتر حب نقی گفت: باید در دانشگاهها علاوه بر کمیت به کیفیت نیز بهاء دهیم به گونه ای که هر دانشجویی که در دانشگاه تعلیم و تربیت می یابد زمانی که از این مجموعه تحصیلی فارغ التحصیل می شود بتواند سریع و به آسانی وارد بازار کار شده و تولید و اشتغال زایی نماید و در واقع چشم انداز دانشجویان دانشگاه را دو امر مهم بدانیم خوب درس خواندن و خوب تولید کردن و ما در دانشگاه ارومیه سعی داریم این دو مسئله را به منصه ظهور برسانیم.


 وی افزود: ما به دنبال ایفای نقش خود در ایجاد اقتصاد مقاومتی هستیم اقتصادی که مبتنی بر علم است علمی که منجر به ثروت شود، علمی که برای علم نباشد بلکه برای تولید ثروت و تولید اشتغال باشد.


دکتر حب نقی تصریح نمود: اکنون دانشگاه ارومیه در سه بخش دولتی، نیمه حضوری و پردیس دانشگاهی، پذیرش دانشجو دارد اما ما از نسبت استاد به دانشجو رضایت نداریم و در تلاش هستیم این نسبت را که یک به 37 است به یک به زیر بیست، برسانیم و هر چقدر این نسبت کوچکتر شود کیفیت تحصیلی بالاتر می رود.


 وی ادامه داد: دانشگاه ارومیه به جدّ به بررسی مشکلات و مسائل دریاچه ارومیه روی آورده و  بسیاری از اعضای ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه از اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه هستند که امیدواریم فعالیت این ستاد نتایج مثبت و پر ثمری داشته باشد.


دکتر حب نقی با بیان اینکه رشد معنویت در میان قشر جوان در دانشگاه ها خیلی زیاد و چشمگیر می تواند باشد  افزود: دانشجویان از جمله اقشار جامعه هستند که با سرشت پاکی که دارند بهترین پتانسیل برای رشد و تربیت مذهبی را دارا می باشند و مسئولین دانشگاه ارومیه با درک این مسئله، نهایت تلاش خود را در تاکید و بالفعل نمودن این پتانسیل می نمایند.


وی ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و مذهبی در دانشگاه ارومیه بیشتر از آنچه گزارش می دهند انجام می شود و اصولاَ در کشور ایران که حکومت آن بر پایه فرهنگ و ایدئولوژی دینی بنا شده است باید فعالیت های فرهنگی و دینی یکی از دغدغه های اصلی مسئولین باشد.


رییس دانشگاه ارومیه در همین راستا افزود: اکنون در کلیه خوابگاه ها و مسجدهای دانشگاه ارومیه نماز جماعت برگزار می شود و تعداد تقریبی حضور دانشجویان در نماز جماعات به صورت روزانه 1000 نفر می باشد که در مقایسه با کل تعداد دانشجویان، نسبت افرادی که در نماز شرکت می کنند یک به سیزده است.


برگزاری مراسم اعتکاف همزمان با سراسر کشور، کارگاه های آموزشی- فرهنگی، جشنواره های مختلف و مراسمات و مسابقات به جهت مناسبت های ملی و دینی ، انتشار نشریات، حمایت از ایجاد کانون ها و تشکل های دانشجویی، نمایشگاه ها و ... از دیگر موارد مرتبط با مسائل فرهنگی و معرفتی می باشند.


دکتر حب نقی همچنین از فعالیت های مدیریت قبلی دانشگاه ارومیه سپاسگزاری نمود و گفت: دکتر صدقی با توسعه فضای فیزیکی دانشگاه و طرح تجمیع دانشکده ها در پردیس نازلو، رونق خاصی به این پردیس بخشیده است همچنین ما در ادامه روند رشد دانشگاه، از حمایت های استاندار محترم که تاکنون سه بار در دانشگاه حضور یافته اند و شهردار محترم که مقرر شده پردیس شهر را با همکاری این سازمان به پارک موزه تبدیل نماییم تقدیر و تشکر می نمایم.


رییس دانشگاه ارومیه در پایان سخنان خود خطاب به خیرین استان صحبت نمود و اظهار داشت: در استان های دیگر خیّر فعال در بخش دانشگاهی زیاد داریم اما در استان ما این تعداد افراد کم است شاید قصور و کوتاهی از ما بوده که با این افراد زیاد آشنا نشده ایم و به دور یک هدف و حلقه جمع نشده ایم؛ اما من در اینجا از همه خیرین عزیز دعوت می نمایم اگر از دستشان بر می آید اقدام به ساخت خوابگاه نمایند که از باقیات صالحات است این همه بر مسئله ازدواج تاکید می نماییم احداث خوابگاه متاهلی توسط خیرین قدمی مثبت و خدایی برای جوانان این استان هست و ما از این امر، استقبال می نماییم.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir