Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با حضور رئیس دانشگاه و معاون هیات حمایت از کرسی ­های نظریه ­پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه هماهنگی سیاست­گذاری کرسی­ های نظریه ­پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

جلسه هماهنگی سیاست­گذاری کرسی­ های نظریه ­پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه ارومیه با حضور دکتر احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه و دکتر علی ­اکبر مسگر معاون هیأت حمایت از کرسی ­های نظریه ­پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین اعضای هیات رییسه، روسای دانشکده ها و برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه به منظور هماهنگی، جهت ایجاد کمیته دستگاهی کرسی­ های نظریه­ پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

دکتر احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه در این جلسه،  اهتمام شورای عالی انقلاب فرهنگی در راه ­اندازی کرسی­ های نظریه پردازی، نقد و مناظره در سطح دانشگاه­ ها را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و اظهار داشت: حسب تکلیفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده دانشگاه­ ها قرار داده است، کمیته دستگاهی این کرسی ­ها در دانشگاه ارومیه نیز به منظور ساماندهی و بسترسازی لازم جهت برگزاری کرسی­ های نظریه پردازی نقد و مناظره با حضور اعضای هیات رییسه، روسای دانشکده ها، اساتید و نخبگان علمی دانشگاهی تشکیل می ­شود.

دکتر علی­ اکبر مسگر معاون هیأت حمایت از کرسی­ های نظریه ­پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه با بیان اینکه مشی و رویکرد شورا در این زمینه بر پایه تعامل بنا شده است، ساختار مرکز کرسی­ های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، تغییرات انجام شده در ساختار قبلی و روند ارائه پیشنهادات و حمایت ­های مورد نظر را تشریح نمود.

حجت الاسلام والمسلمین کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه ­ها بیان نمود: تشکیل کرسی­ های نظریه پردازی و دریافت نظرات نخبگان در زمره تاکیدات مقام معظم رهبری است.

در ادامه دکتر بانج ­شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با اشاره به نقش مهم دانشگاه­ ها در توسعه همه جانبه کشور بیان نمود: دانشگاهها می ­توانند راهکارهای علمی مناسبی برای حل مشکلات کشور ارائه نمایند، یکی از ابزارهای احصاء راهکارها، ایجاد فضای گفتمان، نقد و نظریه­ پردازی از طریق برگزاری کرسی­ های مرتبط است. به همین منظور دبیرخانه کمیته دستگاهی این کرسی­ ها در معاونت پژوهشی دانشگاه ایجاد و موضوعات مرتبط پیگیری خواهد شد.

در این جلسه که خانم اکرم حسین­جانی رییس دفتر هیات حمایت از  کرسی­های نظریه­ پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی  نیز حضور داشت، اساتید حاضر، نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را مطرح نموده  و دکتر مسگر هم پاسخ­های لازم را ارئه داد.

در پایان این جلسه حکم انتصاب دکتر احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه بعنوان رئیس کمیته دستگاهی کرسی­های نظریه پردازی، نقد و مناظره دانشگاه ارومیه از طرف حجت ­الاسلام خسروپناه رئیس دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی­های نظریه­ پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اعطا شد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir