Public Relations News Website

امروز

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه و در راستای توسعه تعاملات صنعت و دانشگاه، نشست دورهمی صنعت و دانشگاه با موضوع چالش باقیمانده آلاینده های شیمیایی در محصولات کشاورزی در این دانشگاه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
دکتر شفیعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در این نشست گفت: باقیمانده آلا ینده های شیمیایی در محصولات کشاورزی و ارائه راه حل مناسب با حل این چالش، همیشه دغدغه فعالان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی بوده و هست، موضوعی که در این دورهمی دانشگاه وصنعت در دانشگاه ارومیه مورد بررسی قرار می گیرد.
دکتر شفیعی افزود:‌ در این نشست علل و راهکارهای ارتقای سلامت محصولات و توسعه صادرات بخش کشاورزی با حضور اعضای هیات علمی دانشگاه ارومیه، متولیان اجرایی سازمان جهاد کشاورزی مسئولین سازمان نظام مهندسی-معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی-تولید کنندگان و توزیع کنندگان سموم و کودهای شیمیایی بررسی شد.
دکتر آرمیده عضو هیئت علمی گروه گیاه پزشکی دانشگاه ارومیه بااشاره به اینکه علل و راهکار ارتقای سلامت محصولات وتوسعه صادرات بخش کشاورزی توسط محققان دانشگاه ارومیه بررسی می شود گفت: این دورهمی ونشست با اساتید دانشگاه و کارشناسان کشاورزی و کشاورزان آثار بسیار مهمی در تولید محصولات عاری از سموم وکودهای شیمیایی خواهد داشت.
مهندس وحدت سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بااشاره به اینکه کیفیت و کمیت محصول، مستلزم وجود مقادیر کافی و متعادل از عناصر غذایی، در خاک و گیاه است گفت: به همین منظور کود‌ها و سموم کشاورزی که در اختیار کشاورزان قرار میگیرد توسط کارشناسان کشاورزی بازرسی می شود.
وی افزود: هرچند افزایش کمی تولیدات، سهم بسزایی را در افزایش امنیت غذایی ایفاد می کند، اما اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات بخش کشاورزی برای مصرف کنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است و تولید محصولات گواهی شده می تواند به عنوان گامی مهم دراین عرصه محقق شود که در سال زراعی جاری با هدف حمایت از تولید محصولات گواهی شده و استاندارد، طرح ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات گواهی شده و استاندارد با تاکید بر توان افزایی جوامع محلی اجرا شده است.
مصرف بی رویه کودهای شیمیایی وسموم موجب تجمع آلایندها درخاک ,متابع آب وافزایش آنها درگیاهان زنجیره غذایی انسان وحیوان می‌شود.

در زیر فیلم گزارش صدا و سیما از این نشست را هم مشاهده نمایید:

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir