Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

 


 


بسم الله الرحمن الرحيم


 


سپاس خدایی را که نخستین آموزگار بشریت است و اسماء خویش را در مکتب عشق به آدم تعلیم داد و رسولان را با کتاب و حکمت و شریعت به سوی مردم فرستاد تا خلایق را هدایت نموده و قلوب آنان را به گوهر تزکیه بیارایند.


 


 


 


عزيزان دانشجو و اساتید گرامی!


 


دانشگاه ها وظیفه سنگین تربیت افراد و بلکه تربیت یک ملت را بر عهده دارند، تعلیم و تربیتی که سرنوشت کشورها و حتی در جوامع اسلامی، سرنوشت جهان اسلام را می تواند رقم زند و همگی آگاهیم که در این عصر و بحبوحه، اقتدار و به تبع آن نجات از استعمار و استثمار، از آن کشوری است که در تولید و به کارگیری علوم مقتدر باشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بارها بر سهم دانشگاه ها در مدیریت کشور تاکید فرموده اند و با این طرز تلقی می توان گفت دانشگاه ها، سنگرهای دفاعی یک کشور هستند.


 


با این تصور و با توجه به تجربیات سال های گذشته به عنوان یک آموزگار بر این مسئله صحه می گذارم که دانشجویی در هنگام خروج از دانشگاه موفق و در سرنوشت جامعه موثر بوده که از اولین روزهای ورود به دانشگاه، دو مسئله را مورد توجه قرار داده و برای رسیدن به آنها تلاش نماید: یکی عنصر علم و تحقیق و بهره برداری از علومی که می آموزد و دیگری معرفت و خودسازی معنوی که این دو در کنار هم و با هم، انسان ساز می باشند و بحمدالله در کشور اسلامی ایران، عرصه برای فعالیت در هر دو زمینه، در دانشگاه ها، فراهم است.


 


اگر پیشرفت و توسعه جامعه به دست دانشگاهیـان به وجود می آید، این امر مستلزم وجود اساتید دلسوز، مجرب، توانمند، معتقد به مبانی نظام،برخوردار از روحیه خدمت و پایبند به تعلقات دینی و میهنی و دانشجویان خلاق و پر تلاش، جویای علم و ساعی و مسئولین و کارکنان متعهد، همراه با سعه صدر در برخورد با دانشجویان عزیز می باشد تا منزلت دانشجو و کیان علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه اعتلاء یابد .


 


اکنون که دانشگاه ارومیه وهمه ی دانشگاه های کشور در سایه سار شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران و راهبردهای دولت تدبیر و امید، به صورت امن، آزاد و آرام به سوی اهداف عالیه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود به پیش می روند امید است که حضور گرم و پر نشاط دانشجویان جدیدالورود، محیط علمی و فرهنگی دانشگاه ارومیه را پر بارتر و پویاتر از سال های گذشته نماید.


 


آغاز سال تحصیلی جدید، ماه مهر و مهر ورزی را به طلایه داران علم، فرهنگ و ادب اعم از اعضاء محترم هیات علمی و کارکنان دانشگاه و دانشجویان، به ویژه دانشجویان جدید الورود که به مدد تلاش مستمر و عالمانه، قدم به عرصه مقدس دانشگاه نهاده اند تبریک و تهنیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای همه ی این عزیزان سعادت دنیا و آخرت را مسئلت می نمایم .


 


در سالروز آغاز هفته دفاع مقدس، براي همه ي شهداي کشور به ويژه شهداي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس و شهدای علمی، آرزوي علو درجات نموده و از خداوند مي خواهم ما را در طي طريق معرفتی آنان، آنچنان كه مورد رضاي اوست ياري فرمايد.


 


ذات اقدس الهی را بخاطر توفیق حضور در دانشگاه شاکریم و مفتخریم که با نام او و استعانت از خزانه بی پایان عنایت و به امید کسب رضایتش و ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج)، سال تحصیلی 94-93 را آغاز نماییم.


 


 


 


اللهم عجل لولیک الفرج

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir