Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار آذربایجان غربی در جلسه شورای آموزش عالی استان آذربایجان غربی که با حضور روسای دانشگاه های استان برگزار شد، گفت: دانشگاه ها در تبدیل علم به ثروت فعال شوند و در حوزه توسعه صنعت در کنار دستگاه های دولتی باشند.

محمدصادق معتمدیان با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه ها در حوزه های مختلف، افزود: از ظرفیت دانشگاه های آذربایجان غربی در حوزه های مدیریتی استانداری و استان استفاده شده و تغییراتی نیز در ساختار مدیریتی استانداری برای رسیدگی تخصصی به مباحث مختلف اعمال شده است.

وی همچنین از برنامه ها و طرح های دانشگاهی استقبال کرده و یادآور شد: دانشگاهها برای استفاده از ظرفیت های مرزی استان و هموار کردن مسیر توسعه آذربایجان غربی، برنامه های تحول گرا ارائه داده و از ظرفیت اختیارات تامی که به استان در زمینه ساماندهی مرزها و احیای دریاچه ارومیه داده شده، استفاده کنند.

معتمدیان همچنین با اشاره به تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان در سه فصل پیاپی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: گام های بلندی در راستای اتمام پروژه های نیمه تمام در دولت سیزدهم برداشته شده و زمینه سرمایه گذاری های جدید در آذربایجان غربی فراهم شده است.

وی در ادامه با تاکید بر حمایت مالی و همکاری دستگاه های دولتی با دانشگاهها، افزود: دانشگاهها اولویت های آذربایجان غربی برای سرمایه گذاری را شناسایی و معرفی کنند.

استاندار آذربایجان غربی به تاثیر دانشگاه ها در رونق تولید و توسعه استان نیز اشاره کرده و ادامه داد: آماده تشکیل کمیته های مشترک با دانشگاه برای فعال سازی حوزه اقتصاد استان هستیم و دانشگاهها در راستای احیای واحدهای نیمه فعال و راکد طرح و برنامه دهند.

معتمدیان همچنین حوزه معدن را پیشران توسعه استان معرفی کرده و افزود: پیگیر تامین زیرساخت ها و سرمایه گذاری برای استفاده از ظرفیت حوزه معادن آذربایجان غربی هستیم و دانشگاه ها در این زمینه می توانند راهنمای ما باشند.

وی در ادامه احیای دریاچه ارومیه را یک مسئله ملی معرفی کرده و گفت: از ظرفیت دانشگاه های استان برای احیای دریاچه ارومیه استفاده کرده و از طرح های جدید در این حوزه استقبال می کنیم.

استاندار آذربایجان غربی از فراهم بودن زیرساخت های توسعه در استان نیز خبر داده و افزود: از ظرفیت های ملی و استانی برای جبران عقب افتادگی های استان در چند دهه گذشته استفاده می کنیم و سفرهای ریاست جمهوری، برکات بسیاری برای توسعه آذربایجان غربی به دنبال داشته است.

معتمدیان در پایان، با اشاره به حضور در تمامی شهرستان های استان و برگزاری جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان ها، گفت: در سفرهای شهرستانی مشکلات و اولویت های توسعه به صورت میدانی شناسایی و وظایف دستگاه

ها تعیین شده است‌.

در ابتدای این دیدار نیز دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه و همچنین روسای سایر زیرنظام های آموزش عالی استان نیز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه ها در سال گذشته مسائل و موارد کلان آموزش عالی استان را نیز مطرح نمودند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir