Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست مشترک موسسه تولیت شمس تبریزی و مفاخر خوی با دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه با هدف همکار و تعاملات علمی و فرهنگی با حضور رضا جعفرپور مدیر موسسه تولیت شمس تبریزی و مفاخر خوی، حجت الاسلام حاج آقا محمدعلی حسن زاده معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه و دکتر نزهت رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه برگزار شد.
در این نشست جعفرپور با ارائه گزارشی از برگزاری ۸ دوره همایش علمی بین المللی گفت: همایش های علمی و بین المللی این موسسه به یک رویداد علمی معتبر در سطح بین الملل تبدیل شده است و تاکنون تمامی مقالات و سخنرانی ها در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه شده و به صورت الکترونیکی انتشار یافته است. صیانت از داشته های فرهنگی، حکمی و ادبی از مهمترین اهداف این همایش ها بوده است.
در این نشست دکتر نزهت رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه نیز با اعلام آمادگی این دانشکده برای مشارکت در برگزاری همایش های بین المللی گفت: باید در این رویداد ها حقیقت عرفان اسلامی مطرح شود و در این مسیر از ظرفیت دانشگاه ها به نحو شایسته‌ای استفاده گردد.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی ارومیه، حضرت امام خمینی، علامه طباطبایی و آیت الله قاضی را سرآمدان عرفان حقیقی عنوان کرد و گفت: کتاب عرفانِ امین که دربارة عرفان در اندیشة مقام معظم رهبری است، در راستای معرفی و شناخت عرفان حقیقی بهترین نسخه عصر است.

دکتر نزهت پرداختن به شیوه ها و مطالب عرفانی فارابی، بوعلی سینا و ملاصدرا و دیگر علمای برجسته جهان اسلام را در برگزاری همایش های علمی ضروری دانست و گفت: در متون حکمی و ادب فارسی، حکمت و عرفان موج می زند که باید توسط اساتید برجسته عرفان و ادب اسلامی به نحو شایسته ای تبیین شود.
در ادامه این دیدار مقرر شد به منظور برگزاری هر چه بهتر همایش های بین المللی ما بین دانشگاه ارومیه و موسسه تولیت شمس تبریزی و مفاخر خوی تفاهم نامه همکاری منعقد شود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir