Public Relations News Website

امروز

سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳
 

معاون امور مجلس رییس جمهور پیش از ظهر روز جمعه در نشستی با دانشگاهیان دانشگاه های آذربایجان غربی که با حضور استاندار آذربایجان غربی و به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار شد،‌ گفت: جذب یک‌هزار و ۷۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ارومیه از توجه ویژه به موقعیت جغرافیایی و برتری تفکر علمی در این دانشگاه نشأت گرفته است. 

دکتر سیدمحمد حسینی افزود: دانشگاه ارومیه جایگاه علمی بالایی در کشور و منطقه دارد و تحصیل ۱۴ هزار دانشجو در این دانشگاه نشان از ظرفیت مناسب در دانشگاه سراسری ارومیه است.

وی با تاکید بر محوریت مهارت آموزی در دانشگاه ارومیه اضافه کرد: مهارت آموزی بحث مهمی است که دانشگاه ها می توانند در این زمینه برای جامعه بسیار تاثیر گذار باشند.

وی اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه بیش از دانشجویان جذب شده از خارج است و اگر تاکید دانشگاه بر روی فرهنگ و مصالح معنوی باشد، مسلما دانشجویان خارجی جذب شده می توانند عناصر خوبی برای صادرات فرهنگ از ایران اسلامی باشند.
معاون رییس جمهور با تاکید بر بهره گیری از ظزفیت ترجمه معکوس ادامه داد: این دانشجویان پس از اتمام دوره آکادمیک خود در دانشگاه ارومیه می توانند مترجمان فرهنگی مناسبی در کشور خودشان باشند.

حسینی گفت: دانشجویی که در ایران درس می خواند مسلما مفاهیم و معنویات ایران اسلامی را در کشور خود می تواند با مفهوم بهتر و به زبان مادری خود ترجمه کند.

وی با اشاره به مفاد لایحه بودجه سال جاری افزود: در لایحه بودجه نیز آمده است که پنج درصد اعتبار دانشگاه ها باید در زمینه ‌فرهنگی هزینه شود و همه اساتید نیز باید در حوزه فرهنگی فعال باشند و فرقی نمی کند که استاد فیزیک یا منطق باشد.
وی اظهار کرد: فعال بودن همه اساتید در زمینه فرهنگی با توجه به نقش مهم آنها در اعتلای اندیشه جامعه می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

شاخص آموزش در حوزه مهارتی در دانشگاه ارومیه ارتقا می یابد

رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این نشست گفت: در حال حرکت به سمت آموزش مهارت محور هستیم تا دانشجویان در کنار تحصیلات آکادمیک خود بستر لازم برای مهارت آموزی نیز داشته باشند.

دکتر احمد علیجانپور افزود: یک روز از هفته به عنوان ارتباط با صنعت انتخاب شده و در چهارشنبه‌های ارتباط با صنعت با رویکرد بازدید و پالایش موانع صنعت استان، اساتید از واحدهای صنعتی بازدید می کنند و در راستای رفع آنها در دانشگاه اقدام می شود. 

وی افزود: در حوزه قرارداد با کارخانجات، کارآفرینان و صنایع، دانشگاه توانسته بود در سال‌های پیشین به میزان سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عقد قرارداد داشته باشد که این رقم در سال گذشته به حدود هفت میلیارد تومان رسید که امسال درصدد رسیدن آن به رقم ۱۰ میلیارد تومان هستیم.

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: هم اکنون ۱۴ هزار دانشجو در حال تحصیل، ۵۰۳ هیأت علمی در رشته‌های مختلف و ۴۷۰ یاور علمی در این دانشگاه در حال فعالیت هستند.

دکتر علیجانپور افزود: تعامل استاندار آذربایجان غربی با دانشگاه نقش حمایتی دارد که موجب ثبت اثرات گرانبهایی در بخش فناوری و مراکز رشد، فناوری و کارآفرینی شده است.

وی با بیان اینکه ۸۳ هزار و ۷۰۳ دانشجو در آذربایجان غربی در حال تحصیل هستند، اظهار کرد: از این تعداد، ۱۴ هزار دانشجو در دانشگاه ارومیه تحصیل می‌کنند.

دکتر علیجانپور با اشاره به اینکه یک هزار و ۷۶۶ کد رشته وجود دارد، گفت: با داشتن یک پارک علم فناوری، ۸۶ شرکت دانش بنیان و ۱۲ مرکز رشد سعی در کاربردی شدن دوره‌های آکادمیک و تلاش بر مهارت آموزی هستیم.

وی یادآور شد: در یک سال اخیر موضوعیت تبدیل ایده به محصول از اساس و اولویت‌های دانشگاه بوده که کارهای خوبی در این زمینه در استان صورت گرفته است.

دکتر علیجانپور با بیان اینکه دانشگاه ارومیه اقدامات خوبی در دولت سیزدهم داشته است، افزود: هم اکنون در حوزه آموزش از ۱۲ هزار دانشجو به ۱۴ هزار دانشجو رسیدیم و در حوزه بین الملل نیز یک هزار و ۷۰۰ دانشجو بین المللی جذب کردیم.

در ادامه این جلسه برخی از منتخبین دانشگاهیان استان دغددغه ها و نقطه نظرات خود را در زمینه مسائل استانی و کشوری بیان نمودند. 

فیلم گزارش صدا و سیما از این نشست را در زیر مشاهده نمایید:

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir