Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دانشگاه ارومیه همراه با غم و اندوه فراوان با یکی از اعضای محترم جامعه دانشگاهی خود، دکتر اسعد مدرس مطلق وداع کرد. دکتر مدرس به عنوان استاد بازنشسته گروه مهندسی مکانیک بیوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه، اثری ماندگار در زندگی دانشجویان و همکاران خود بر جای گذاشت. اشتیاق او به تدریس، تعهد بی‌مانندش در تحقیق و توجه و دلسوزی‌های پدرانه او برای دانشجویان، وی را به یک معلم فوق‌العاده الهام‌بخش برای همه تبدیل کرد. تأثیر او فراتر از دیوارهای کلاس، در یاد و خاطره شاگردانش تا همیشه جاری خواهد بود.

دکتر مدرس مطلق فرزند حاج ملا حسن در سال 1331 در یک خانواده فرهیخته در پسوه از توابع شهرستان پیرانشهر متولد شد. ایشان قرآن کریم، گلستان و بوستان سعدی را در مسجد نزد پدر آموخته و در نه سالگی به صلاحدید دبیران، تحصیلات دوره ابتدایی را از کلاس چهارم در مدرسه پادگان جلدیان آغاز کردند. در سال 1349 پس از طی دوره متوسطه، در رشته ریاضی وارد دانشگاه تبریز شدند. اما بعد از گذشت یک‌سال به دلیل علاقه وافر به رشته مهندسی مکانیک، از رشته ریاضی انصراف داده و تحصیلات خود را در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه تهران آغاز کردند. در سال 1357 پس از طی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشکده فنی دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شدند و در سال 1375 موفق به دریافت مدرک دکتری در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه نیوساوت‌ولز استرالیا شدند.

دکتر مدرس مطلق در سال 1366 فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود در دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه را آغاز کردند. کلاس‌های درس ایشان سرشار از انرژی و شوق یاد دادن به دانشجویان بود. وی همواره سعی می‌کرد مفاهیم پیچیده را در قالبی ساده به دانشجویان ارائه کند و هیچگاه از پاسخگویی به سوالات مکرر آنها خسته نمی‌شد. دکتر مدرس بیش از 20 عنوان درس را در طی دوره فعالیت خود برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده‌های فنی و کشاورزی ارائه دادند. تسلط بالای ایشان در دروس تخصصی مانند استاتیک، مقاومت مصالح، طراحی اجزای ماشین، دینامیک و ارتعاشات،  ترمودینامیک و مکانیک سیالات و اجزای محدود همواره مورد تایید دانشجویان و اساتید دانشگاه بود. لبخند مهربان، دلسوزی، گشاده‌رویی و فروتنی‌اش در همه حال به خصوص در راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری باعث شده بود که دانشجویان با آرامش و اشتیاق از دانش و تجربه‌اش بهره‌مند شوند. ایشان علاوه بر فعالیت‌های علمی خود در دانشگاه، در حوزه صنعت نیز از دانش و تجربه خود بهره برده و پروژه‌های مختلفی را به سرانجام رساند. طراحی و اجرای چند واحد سردخانه در استان فارس، نظارت و مهندسی در شرکت آزبست سیمان منجیل، طراحی و راه‌اندازی سیستم تصفیه خانه شهرستان مهاباد و فعالیت به عنوان ناظر اجرای پروژه نیروگاه سد آبی مهاباد تنها بخشی از فعالیت­های اجرایی ایشان در صنعت است.

متاسفانه آن استاد والامقام، صبح روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه سال 1402 دار فانی را وداع گفت تا ما در غم از دست دادن یک فرد استثنایی سوگواری کنیم. یاد و خاطره او را با گرامی داشتن درس‌هایی که آموخت، لبخندهایی که به اشتراک گذاشت و تأثیری عمیقی که بر زندگی همه ما داشت، گرامی می‌داریم. ایشان به خاطر کارنامه درخشان و شخصیت برجسته‌ای که داشت، برای همیشه در یاد و خاطره ما خواهد ماند. میراث او در دستاوردهای شاگردان و دوستانش تا ابد زنده و به عنوان شاهدی بر تأثیر پایدار اوست.

دانشگاه ارومیه ضمن تسلیت به خانواده آن استاد بزرگوار و همه همکاران و دانشجویان ایشان، مراسم یادبودی را در روز دوشنبه مورخ 8 خرداد، ساعت 12:30-11:30 در مسجد دانشگاه ارومیه برگزار می­نماید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir