Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
 

اجلاس دانشگاه های استان آذربایجان غربی با مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام به میزبانی دانشگاه ارومیه در روز یکشنبه 12 شهریور 1402 برگزار شد.

هیات مؤسسه ISC متشکل از دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه، دکتر سید آرش حق پناه رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی مؤسسه و دکتر منصوره صراطی شیرازی مدیر رتبه بندی و تحلیل استنادی مؤسسه بودند. در این اجلاس دکتر احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه و معاونین ایشان و رؤسای دانشگاه‌های استان آذربایجان غربی حضور داشتند.

 دکتر احمد علیجانپور در این اجلاس گفت: در یک سال گذشته، یک هزار و ۵۲۶ مقاله علمی به اهتمام اساتید، اعضای هیات علمی و دانش‌پژوهان آذربایجان‌غربی در نشریات معتبر ISI به تایید و چاپ رسیده است. از این تعداد، ۸۱۷ مورد از سمت دانش‌پژوهان، اعضای هیات علمی و اساتید دانشگاه ارومیه بوده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۱۲۲ مقاله علمی نیز توسط نخبگان دانشگاهی آذربایجان غربی در رده ISC منتشر شده است.

وی در خصوص وضعیت حوزه آموزش عالی آذربایجان غربی اظهار کرد: در حال حاضر یک هزار و ۶۸۱ نفر به عنوان عضو هیات علمی تمام وقت و چهار هزار و ۱۲۰ نفر به عنوان هیات علمی مدعو در آذربایجان‌غربی فعال هستند که از این تعداد ۵۰۳ نفر عضو هیات علمی در دانشگاه ارومیه فعالیت دارند.

رییس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه ۸۳ هزار و ۷۰۲ دانشجو در این استان در حال تحصیل هستند، ادامه داد: ۱۷ درصد این دانشجویان در دانشگاه ارومیه و ۳۳ درصد آن در دانشگاه آزاد ارومیه در رشته‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه ارومیه دارای جایگاه ۲۱ دانشگاه‌های جامع ISC است

رییس موسسه ISC نیز در این اجلاس با بیان اینکه این موسسه دارای بالاترین جایگاه قانونی مصوب مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای گسترش آموزش عالی است، گفت: بر همین اساس این موسسه وظیفه رصد و پایش علم و ‌فناوری کشور و ۵۷ کشور اسلامی را بر عهده دارد.

دکتر سید احمد فاضل‌زاده با اشاره به جایگاه علمی کشور در جهان افزود: جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران تا پایان سال ۲۰۲۲ بر اساس اطلاعات پایگاه اسکوپوس در جایگاه ۱۵ و براساس اطلاعات پایگاه وب او ساینس نیز در رتبه ۱۷ دنیا قرار دارد.

وی در خصوص وضعیت علم و فناوری دانشگاه ارومیه نیز گفت: دانشگاه ارومیه با داشتن ۹ دانشمند پراستناد برتر یک درصد، ۱۵ دانشمند پراستناد برتر ۲ درصد یکساله و چهار دانشمند پراستناد برتر ۲ درصد دوران خدمت در رتبه‌بندی ملی ISC جایگاه ۲۱ در میان دانشگاه‌های جامع و رتبه ۲۷ در میان تمامی دانشگاه‌های ایران دارد.

 

همچنین در حاشیه این اجلاسیه، نشستی تخصصی با حضور دکتر فاضل زاده و هیات همراه و اعضای هیات رئیسه دانشگاه و مدیران حوزه پژوهش دانشگاه ارومیه برگزار شد. 

بازدید از موزه تاریخی و تالار افتخارات دانشگاه ارومیه از دیگر برنامه های حضور دکتر فاضل زاده در دانشگاه ارومیه بود. 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir