Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

با برگزاری مراسم اختتامیه، اولین کنگره ملی ایمنی غذا و دارو بعد از دو روز به میزبانی دانشگاه ارومیه به پایان رسید.

این کنگره ملی با مشارکت و همکاری دانشگاه ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در روزهای 26 و 27 ام مهرماه به میزبانی دانشگاه ارومیه و با حضور بیش 450 نفر از اندیشمندان و محققان این حوزه از سراسر کشور برگزار شد. 

11 پانل تخصصی، نمایشگاه جانبی با حضور شرکت های تولیدی صنایع غذایی استان و همچنین برگزاری نشست دورهمی ارتباط صنعت و دانشگاه از جمله برنامه های این کنگره ملی بود. 

سلامت افراد موجب رشد و تقویت اقتصاد جامعه است

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه در آئین اختتامیه اولین کنگره ملی ایمنی غذا و دارو که عصر روز دوم این کنگره ملی برگزار شد، گفت: سلامت افراد موجب رشد و تقویت اقتصاد جامعه است.

دکتر عباس شفیعی اظهارداشت: از رئیس‌ و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی که در اقدامی مشترک با دانشگاه ارومیه این کنگره را اجرایی کردند، تقدیر میکنم.

وی، افزود: ایمنی غذا و دارو بر جامعه سالم اثر می گذارد، امنیت غذایی یعنی اگر بتوانیم به دور از آلودگی و سموم غذای سالم تولید کنیم نیاز به دارو را کم می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه تاکید کرد: سلامت جامعه باعث تقویت اقتصاد جامعه و تولید رفاه و ثروت می‌شود.

دکتر شفیعی ادامه داد: دبیرخانه کنگره در ارومیه آغاز به کار کرده و مقرر شد تا این کنگره ادامه دار باشد.

وی بیان داشت: با مشارکت بنیاد نخبگان و دانشگاه ارومیه امسال طی یک طرح رتبه‌های زیر ۱۰ هزار به عنوان دانشجویان بورسیه صنعت اجرا شد که امسال ۸۶ ظرفیت در دانشگاه ارومیه قرار گرفت و به همین تعداد دانشجو جذب شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه با اشاره به برگزاری دو سالانه کنگره ملی ایمنی غذا و دارو، تاکید کرد: این کنگره دو سال آینده مجددا با اطلاعات جدیدتر و به روزتری برگزار می‌شود.

حمایت بنیاد نخبگان از برگزیدگان کنگره ملی ایمنی غذا و دارو

دکتر هادی الماسی دبیر اجرایی این کنگره نیز در آیین اختتامیه اظهارداشت: ارتباط صنعت با دانشگاه در حوزه غذا و دارو یکی از اولویت‌های اصلی این کنگره بوده است.

وی، افزود: بر همین اساس حضور اسپانسرهای مالی مختلف در کنار این کنگره را پیش بینی کردیم و نمایشگاهی متشکل از  ۱۸ شرکت به عنوان اسپانسر مالی و ۷ شرکت علاقمند به حضور، مجموعاً ۲۵ غرفه تشکیل شده است.

دکتر الماسی ادامه داد: این شرکت‌ها که بیشتر با رویکرد پژوهشی، فناورانه و تحقیق و توسعه بوده است اقدام به عرضه محصولات خود در این نمایشگاه کردند و با رویکرد جدید در تعامل با اساتید و دانشجویان حاضر در کنگره اقدام به توسعه محصولات خود می‌کنند.

 وی با اشاره به تعامل دانشگاه ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در برگزاری مشترک کنگره ملی  ایمنی غذا و دارو گفت: این کنگره سرآغاز تعامل و ارتباطات هرچه بیشتر  دانشگاه ارومیه و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بوده و امید است بتوانیم همکاری‌ها در حوزه برگزاری کنگره‌های علمی را میان دو دانشگاه گسترش دهیم.

 دکتر الماسی گفت: اجرا و تولید مجلات تخصصی و ژورنال‌های علمی و نیز برگزاری مرحله بین المللی این کنگره در سطوح عالی در دوره‌های آینده با همکاری دو دانشگاه از اقدامات آتی خواهد بود.

 دکتر هادی الماسی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه قشر تحصیل کرده و نخبگان جمعیت کثیری از شرکت کنندگان در این کنگره را تشکیل می‌دهند، این امر بیانگر استقبال قشر نخبگان از کنگره است و دانشجویان منتخب و افرادی که مقالات برگزیده دارند، می‌توانند برای استفاده از ظرفیت های بنیاد نخبگان تحت حمایت بنیاد باشند.

در پایان این کنرگه ملی از سخنرانان و صاحبان پوسترهای برتر تجلیل و تقدیر شد. 

در زیر گزارش تصویری روز دوم، پانل ها و مراسم اختتامیه این کنگره را مشاهده نمایید. 

همچنین جهت مشاهده گزارش روز اول کنگره نیز اینجا را کلیک کنید. 

 

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir