Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بمناسبت هفته پدافند سایبری همایش منطقه ای امنیت سایبری شمال غرب به همت مرکز آپای دانشگاه ارومیه و با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی و با حضور مدیران و اعضای مرکز آپای استان های آذربایجان غربی،شرقی و اردبیل در ارومیه برگزار شد.

دکتر باقرزاده مدیر مرکز آپا دانشگاه ارومیه در ابتدای این همایش ضمن خوش آمدگویی به مهمانان در مورد اهمیت و اهداف این همایش مطالبی را مطرح نمود. 
قاسم جلیلی‌نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی نیز در این همایش ضمن مبارک خواندن برگزاری این همایش ها اظهار کرد:به واسطه رشد علم و تکنولوژی و به تبع آن فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد فضای سایبری و نفوذ هرچه بیشتر آن در جوامع و ملت ها مسائل مربوطه به این حوزه روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.
وی افزود: مقابله با تهدیدات سایبری برابر محافظت از هویت مادی و معنوی اطلاعات در حوزه های اقتصادی،سیاسی و نظامی است که در چهارچوب مرزهای فیزیکی نمی گنجد.
جلیلی نژاد بابیان اینکه شناخت محیط سایبری و حوزه آسیب پذیری هر استان اولین نکته از پدافند سایبری است اضافه کرد:پس از شناخت، پژوهش، طراحی و برنامه ریزی برای هر حوزه قدم بعدی در مقابله با نفوذ های سایبری در دستگاه ها می باشد.
مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی تصریح کرد:فضای سایبری بشدت مبتنی بر علم و فناوری دانش بنیان است که حتما باید از طریق پژوهش و آموزش به آخرین دانش این حوزه مسلح باشیم .
مدیر کارگروه امنیت سایبری استان عنوان کرد:برای صیانت از داده ها و اطلاعات باید به میزان حساسیتی که آن اطلاعات فراهم می کند به آن پرداخت کرد و تلاش امنیتی انجام داد.
وی افزود: بیشترین عوامل موثر و تاثیر گذار در تهدیدات سایبری عدم دانش و آگاهی کاربران و فقدان تجهیزات و زیرساخت بومی می باشد که سعی داریم در استان با برگزاری چنین گردهم آیی ها موانع را برطرف کنیم .
این همایش با سخنرانی خالقی دخت معاونت امنیت فضای تولید وتبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران به صورت ویدئو کنفرانس ادامه یافت و با برگزاری چند کارگاه متنوع آموزشی به کارخود پایان داد.

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir