Public Relations News Website

امروز

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست با دانشجویان و جوانان با موضوع نقش جوانان در پیشرفت ایران اسلامی با حضور دکتر وحید یامین پور دبیر شورای عالی جوانان کشور و معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان در آمفی تئاتر آرتمیا دانشگاه ارومیه با حضور پرشور دانشجویان و به همت جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد.

دکتر وحید یامین‌پور در جمع جوانان ارومیه در دانشگاه این شهر با تاکید بر نقش دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: این گام مبتنی بر کنشگری جوانان در توسعه ایران است و دانشجویان به عنوان لوکوموتیو پیشرفت ایران با سوخت امید و تخیل سازنده‌گان آینده این کشور هستند.

وی‌ با بیان اینکه دانشجو، جزو نخبگان ‌میانی است ادامه داد: به تعبیر شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است و در نبود آن نماز قضا شده و به تاخیر می‌افتد.

یامین‌پور افزود: ملتی می‌تواند آینده خود را بسازد که توانایی تخیل آینده را داشته باشد چراکه نقطه آغاز حرکت با تخیل هدفمند مقصد امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه تمدن سازی در نقطه امکان خیال پردازی از آینده شروع می‌شود افزود: اگر ملتی امکان تخیل آینده خود را از دست بدهد مطمئنا قدم از قدم برنمی‌دارند و مسیر حرکت جامعه قهقرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: سال‌ها است که ملت ما مورد آماج ترور روانی، ذهنی و روانی است و ایران‌ستیزان در ۲۰ سال اخیر بر این مهم متمرکز هستند.

دبیر شورای عالی جوانان کشور افزود: تصویر فروشی و رویا فروشی هدف رسانه‌های غربی است که به دنیای جهانی تحمیل کرده و به ما نیز می‌فروشد چون سرپا ماندن‌شان بستگی به این رویا فروشی‌ها است.
وی با اشاره به اهداف تخریبی دنیای غرب گفت: جهان غرب امروز به این نتیجه رسیده است که با توپ، تفنگ و ماشین‌آلات زرهی نمی‌توان بر ملتی پیروز شد در حالیکه با تغییر رویا و فروش رویا به یک جامعه می‌توان آن را تصرف کرد و در اصطلاح علمی به آن استعمار فرانو می‌گویند که هنر و ‌رسانه ابزار آن است.      
یامین‌پور افزود: سیاست راهبردی آمریکا و غرب با هزینه میلیارد دلاری مبتنی بر سیاه کردن نظام آموزشی، فرهنگی، ‌اجتماعی، ورزش، هنر و رسانه‌های ایران اسلامی است.

سن مدیریتی دانشگاه ارومیه در دولت سیزدهم ۱۰ سال کاهش پیدا کرده است

دکتر احمد علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این نشست اظهار کرد: جوانان همیشه و در هر جا باید در صحنه علمی و اقتصاد جامعه حضور داشته باشد و از این رو سن مدیریتی دانشگاه ارومیه در دولت سیزدهم ۱۰ سال کاهش پیدا کرده است تا شعار جوان‌گرایی را عملی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد به جوانان در تمامی سطوح جامعه افزود: هر کجا به جوانان اعتماد کردیم نتیجه مثبت دربر داشت از همین رو در دانشگاه ارومیه با اعتماد به جوانان، قله‌های علمی در سطح کشور و جهانی را کسب خواهیم کرد.

علیجانپور ادامه داد: در رتبه بندی تایمز ۲۰۰ رتبه ارتقا یافته‌ایم که این میزان پیشرفت در ‌تمامی رتبه بندی‌های جهانی نیز مشهود است.

وی با بیان اینکه در قراردادهای دانشگاه با صنعت، پیشرفت چهار برابری داشتیم افزود: در سال‌های گذشته جمع رقم قرارداد با صنعت ۳۶ میلیارد ریال بود که این رقم امروز به ۱۶۰ میلیارد ریال رسیده است.

رییس دانشگاه ارومیه در خصوص پیشرفت همه‌جانبه استان گفت: پیشرانه‌های توسعه استان احصا شده و در اولویت دولت سیزدهم است اما بخش امور جوانان استان نیاز به توجه ویژه دارد که دانشگاهیان طالب ویژه این بخش هستند.

وی در خصوص تسهیلات آکادمیکی جوانان استان نیز افزود: آذربایجان‌غربی حدود ۸۳ هزار و ۷۰۰ نفر دانشجو، یک هزار ۶۸۱ هیات علمی تمام وقت و حدود چهار هزار نفر هیات علمی پاره وقت و حق‌التدریسی دارد.

علیجانپور در تشریح دانشگاه ارومیه گفت: این دانشگاه با ۱۱ دانشکده و ۶ پژوهشکده میزبان ۱۴ هزار و ۲۰۰ دانشجو است که از این تعداد نیز با طرح دیپلماسی آموزشی دولت سیزدهم یک هزار و ۶۰۰ دانشجو بین‌المللی و خارجی هستند.

 

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین کیومرزی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه و تریبون آزاد با سخنرانی دانشجویان از دانشگاه های استان از دیگر برنامه های این نشست سه ساعته بود.

 

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir