Public Relations News Website

امروز

یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراسم معارفه دانشجویان نوورود ۱۴۰۲ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه با حضور رئیس، معاونان آموزشی، پژوهشی، مدیران گروه های آموزشی، مشاور فرهنگی و استادان مشاور آموزشی گروه های آموزشی و دانشجویان جدید الورود این دانشکده برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حیدری زاد عضو هیات علمی گروه معارف اسلامی با عرض تبریک برای دانشجویان نو ورود سخنرانی نمود.

دکتر نزهت رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران در جلسة معارفة دانشجویی، قبولی دانشجویان نو ورود دانشگاه ارومیه را در مقطع حاضر تبریک گفته و از حضور دانشجویان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی ابراز خوشحالی و خرسندی نمود.

دکتر نزهت اظهار نمود: دوره دانشجویی یکی از دوره­های مهم و موثر در زندگی برای رشد و تعالی انسان از حیث علمی و اخلاقی است. در فرهنگ غنی اسلامی علم جایگاه والایی دارد و به فرمودة پیامبر اکرم (ص) ارزشمندترین مردم کسی است که علم بیشتر داشته باشد.

وی افزود: علوم انسانی نیز در میان علوم اهمیت و جایگاه خاصی دارد زیرا علوم انسانی ضمن این که حوزه­اش تربیت و کمال انسان است به دیگر علوم نیز جهت می دهد تا علم در خدمت انسان و جامعه بوده موجب ترقی و شکوفایی جامعه گردد.

رئیس دانشکده ادبیات بیان نمود: امیدوارم دانشجویان عزیز در این دوره تحصیل به گونه ای عمل کنند که نسبت به دوران قبل هر روز رشد و تعالی بیشتری داشته باشند. البته این رشد علمی نیز می­بایست توام با رشد اخلاقی و معنوی و دینی نیز باشد تا کمال حاصل شود.همچنین از یک فرد فرهیخته دانشگاهی انتظار می­رود که هر قدر در کسب علم تلاش می کند به همان اندازه نیز به فضایل معنوی، اخلاق و تواضع نیز آراسته شود. چنین فرد فرهیخته­ای مطمئنا بر اطرافیان و جامعه تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

وی در ادامه با توصیه به دانشجویان، افزد: دانشگاه ارومیه در حوزة آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، فرهنگی امکانات خوبی دارد و در مناسبتهای متعدد فرهنگی جلسات سخنرانی، بازدیدهای علمی و سیاحتی وتفریحی برگزار می شود، امیدوارم که از آن ها به خوبی  استفاده کنید. در دانشکده ادبیات گروهای آموزشی متعدد و قوی و انجمن های علمی دانشجویی فعال و کوشا هستند. ان شا الله در فعالیتهای انجمن های علمی مشارکت داشته باشید که موجب هم افزایی و تقویت بنییة علمی شما می­شود. همچنین ضمن اهمیت دادن به کتاب و کتابخوانی از کتابخانه مرکزی دانشگاه و دانشکده ادبیات که از کتابخانه های غنی و بزرگ استان هستند نیز استفاده کنید.

اگر برای شما عزیزان مسأله یا مشکل آموزشی پیش آمد با مدیر گروه و مشاور آموزشی و مدیران دانشکده و معاونان مطرح نمایید. شما فرزندان ما و آینده ساز میهن اسلامی هستید و همه استادان بزرگوار دانشگاه در این مسیر دلسوزانه با شما عزیزان همراهند.

وی افزود: با عنایت به جایگاه والای علم، دانشگاه نیز مکان مقدس معنوی تعلیم و تربیت است، فرد فرهیخته در این مکان با دو بال علم و ایمان مسیر رشد و تعالی خود را جهت دار می کند، به همین خاطر هر قدر شأن جایگاه علمی دانشگاه، استاد و دانشجو حفظ و رعایت شود به همان اندازه آرامش فکری و روحی بیشتری در محیط علمی خواهید داشت و این امر موجب تمرکز بیشتر در یادگیری علم و دانش نیز خواهد شد.

دکتر نزهت در پایان گفت: امید که این برهه از  زندگی دانشجویی در دانشگاه ارومیه همراه با تجربه­های خوب علمی، کمالات معنوی توام با نشاط و شادی برای شما عزیزان باشد و دوران خوب به یاد ماندنی را در این دانشگاه سپری کنید.

 

در این مراسم دکتر محمد نژاد معاون آموزشی  دانشکده نیز ضمن تبریک به دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه ارومیه، نکات مهم آیین نامه قوانین و مقررات آموزشی را برای دانشجویان تبیین نمود.

در ادامه برنامه، دکتر عیسی زادگان مشاور فرهنگی دانشکده در مورد اهمیت دوران دانشجویی و مهارتهای مورد نیاز دانشجویان را در امر تحصیل و زندگی دانشجویی را توضیح داد.

در این مراسم دبیر انجمن علمی دانشجویان گروه تاریخ به نمایندگی از انجمن های دانشکده انجمن‌های علمی دانشجویی دانشکده را معرفی و فعالیت های آنها را تشریح نمود.

 در پایان مراسم نیز به حسب قرعه به برخی از دانشجویان جوایزی اهدا شد.

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir