Public Relations News Website

امروز

یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید که به صورت همزمان در دانشگاه های آذربایجان غربی به ویژه دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: همان طور که بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کرده و موجب پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در این جنگ شدند، امروز نیز بسیج در تمامی امور جامعه دخیل بوده و زمینه پیروزی های مختلف به ویژه در حوزه علمی را فراهم کرده اند.

وی افزود: اساتید بسیجی در دانشگاه نقش مهمی در حوزه اعتلای علمی کشور و آذربایجان غربی دارند و با استفاده از تفکر بسیجی خود توانسته‌اند سطح علمی جامعه را ارتقا ببخشند.

وی با اشاره به نحوه ایجاد بسیج در کشور با نگاه دوراندیشانه امام خمینی (ره) اضافه کرد: امام راحل با ابداع واژه‌های جدید، زمینه تشکیل نهادهایی را فراهم کردند که امروز گسترش آنها نقش مهم و اساسی در توسعه جامعه ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: بسیج مستضعفین در سال ۱۳۵۸ شکل گرفت و با گذشت زمان، اهمیت راه اندازی اینچنین نهادی بیشتر مشخص می شود چراکه در مقابل هجمه‌های غربی، این نهاد با توسعه علمی در مقابل استکبار جهانی ایستاده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: نگاه بسیجی نگاه متفکرانه‌ای است که اغلب کشورهای دیگر با الگو برداری از آن با عناوین دیگری در حال پیاده سازی هستند.

وی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به منطقه غزه افزود: ۷۵ سال است که فلسطینیان زیر چکمه‌های رژیم صهیونیستی با محدودیت بسیاری به صورت مظلومانه زندگی می‌کنند و ۶ هزار اسیر در دست این رژیم دارند اما جوامع بین‌المللی طرفداری از این مردم ندارد.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی نشان از اقتدار ملت مسلمان فلسطین است که با پشتیبانی نظام جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را با نگاه باز و تصمیم جدی به جهانیان نشان دادند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، وظایف بسیاری بر دوش بسیج گذاشته شد و در جبهه های مختلفی به کار و تلاش پرداخت.

سردار محمدحسین رجبی افزود: بسیجیان نیروی مستقر در مرز برای مبارزه با اشرار ضد انقلاب بودند که با کمترین آموزش ولی با عشق و علاقه حضور یافتند و ایمان و جهاد و شهادت شعار بسیجیان در آن دوران بود.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس، به همت این رزمندگان و بسیجیان یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمنان نیفتاد و تبدیل به کشوری شدیم که توسط آن جبهه ای به نفع امت اسلام در منطقه ایجاد شده است و این جبهه عملکرد درخشانی در عرصه های مختلف داشته است.

وی با بیان اینکه در بحث گام دوم انقلاب علم نافع توسط رهبر معظم انقلاب در خصوص اساتید مطرح شد، افزود: در ارتباط با حوزه کاری اساتید این موضوع توانسته با تفکر بسیجی توسعه و نشر پیدا کند.

 نشست سراسری ۳۰ هزار نفری جبهه علمی و فرهنگی بسیج اساتید کشور با محوریت رویدادهای نوآورانه، کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره، برنامه‌های جهاد تبیین و بیانیه‌های سیاسی و کمیته‌های تخصصی حکمرانی و هیات‌های اندیشه ورز با حضور اساتید دانشگاهی در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir