Public Relations News Website

امروز

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اولین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی، بهداشت و درمان و کارشناسان منطقه سه کشور در دانشگاه ارومیه با حضور دکتر جوادی معاون فرهنگی و دانشجویی، دکتر خیرفام مدیر امور دانشجویی و مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی، بهداشت و درمان و کارشناسان دانشگاه‌های منطقه سه کشور در محل سالن شورای ستاد مرکزی دانشگاه ارومیه در تاریخ 29 آذرماه سال 1402 برگزار گردید.

در این نشست جناب آقای دکتر جوادی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ارومیه ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان نشست در مورد ضرورت برگزاری نشست‌های هم اندیشی به‌ویژه در مورد اهمیت برنامه‌های مراکز بهداشت و درمان و مشاوره و سبک زندگی صحبت نموده و بیان داشتند که موفقیت و کارآیی مراکز مشاوره و بهداشت و درمان منوط به اراده جدی متولیان سازمان امور دانشجویان و تقویت ساختار و چارت سازمانی با تخصیص بودجه مناسب و کافی به همراه تأمین کارشناسان مجرب است. بحمدالله این اراده و جدیّت و دغدغه‌مندی به وضوح در متولیان و مدیران وزارتی مشهود است.

در ادامه سرکار خانم دکتر افسانه اصولی دبیر مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه سه کشور به‌عنوان میزبان این نشست ضمن خیرمقدم گویی باتوجه به برگزاری اولین نشست مدیران منطقه سه، در مورد لزوم برگزاری مستمر این نشست‌ها و آسیب‌شناسی مشکلات مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌های منطقه سه کشور تأکید نمودند و گفتند این نشست‌ها باعث ارزش‌گذاری مسئولین دانشگاه‌ها به مراکز فوق‌الذکر می‌گردد. ایشان در ادامه با اشاره به این‌که مسئله پیشگیری بسیار مهم است، بیان نمودند که لزوم وجود مراکز بهداشت و درمان در دانشگاه‌ها به علت جلوگیری از آسیب‌ها و حوادث دانشجویی و بیماری‌های واگیردار بسیار حائز اهمیت است.

سرکار خانم دکتر فرطوسی معاون محترم مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سخنران ویژه نشست در مورد عملکرد مراکز مشاوره و بهداشت نکاتی را ارائه نموده و فرمودند برگزاری این نشست‌ها و شناسایی مشکلات مراکز با توجه به نزدیکی همایش دبیران مناطق ده گانه در شهر چابهار و طرح این مشکلات در نشست آتی بسیار ارزشمند می‌باشد. ایشان در پایان از زحمات دبیر مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه سه کشور تقدیر و تشکر نمودند.

جناب آقای دکتر باباپور دبیر مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های منطقه سه کشور در مورد لزوم برگزاری مستمر این نشست‌ها اشاره نموده و به مشکلات و کمبود نیرو در مراکز مشاوره و سبک دانشگاه‌های منطقه سه کشور اشاره نمودند. ایشان در ادامه به لزوم تخصیص بودجه به خود مراکز مشاوره برای انجام طرح‌های ملی این مراکز و پوشش‌دهی مشاورین در خوابگاه‌های دانشجویی تأکید نمودند.

در ادامه این نشست مدیران مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه‌های منطقه سه کشور به بیان مشکلات، انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای بر طرف کردن موارد فوق‌الذکر به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

* مصوبات مهم این نشست به شرح ذیل می‌باشد:

1- تخصیص بودجه به خود مراکز مشاوره و بهداشت و درمان

2- اجرای چارت سازمانی مراکز مشاوره و ترسیم چارت برای مراکز بهداشت و درمان

3- اختصاص نیروی کارآمد به مراکز مشاوره و بهداشت و درمان به صورت رسمی و تمام وقت

4- تخصیص بودجه کافی به دانشگاه‌ها جهت تأسیس، تجهیز و ارتقای مراکز مشاوره و بهداشت و درمان

5- پرداخت حق الزحمه مشاوران به‌صورت منظم و در زمان مقرر

6- تشکیل شورای سلامت در دانشگاه‌ها و اجرای مصوبات این شورا

این نشست به صورت رسمی در ساعت 9:30 صبح شروع به‌کار نموده و در ساعت 17 همان روز به کار خود خاتمه داد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir