Public Relations News Website

امروز

یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به مناسبت روز حسابدار با حضور دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه، دکتر غنی زاده  معاون برنامه، بودجه و مالی دانشگاه و مهندس کریم زاده مدیر امور مالی دانشگاه از کارکنان امورمالی و حسابداران دانشگاه تقدیر و تشکر شد. 

دکتر علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه در این نشست از زحمات همکاران مالی تقدیر نموده و بر اهمیت فعالیت حوزه مالی در پیشبرد اهداف دانشگاه تاکید نمود.

دکتر غنی زاده، معاون برنامه، بودجه و مالی دانشگاه ارومیه نیز در این جلسه گفت: معاونت برنامه بودجه و بالاخص بخش مالی نقش موتور محرک و پشتیبانی حمایتی از فعالیت های دانشگاه را بر عهده دارد که تا الان به کمک حمایت ها و عنایت های همه جانبه ریاست دانشگاه از برنامه های دانشگاه و تسهیل گری­های امور مالی طی دو سال گذشته، دانشگاه توانسته موفقیت های قابل ملاحظه ای در زمینه هایی از قبیل ایجاد امید و انگیزه در همکاران، ارتقای میزان درآمدهای اختصاصی و حمایت های مالی و پرداخت مزایای رفاهی به همکاران علی رغم محدودیت بودجه ارتقای رتبه بین المللی دانشگاه،جذب دانشجویان بین المللی، گام های مثبتی بردارد.

معاون برنامه، بودجه و مالی دانشگاه در ادامه با اشاره به  برنامه راهبردی، افزود: معاونت برنامه بودجه در راستای اجرای برنامه راهبردی و حرکت در مسیر رسیدن به 8 کلان راهبرد تعریف شده در برنامه، توانسته طی 9 ماهه ابتدای سال از مجموع 14 برنامه عملیاتی تعریف شده برای معاونت برنامه بودجه، 10 برنامه را به طور کامل اجرا کند (70 درصد پیشرفت) و 4 برنامه باقی مانده هم در دست اجرا تا پایان سال است که امیدواریم به عنوان معاونت متولی اجرای برنامه راهبردی به پیشرفت 100 درصدی برسیم. در این راستا مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی سیستم ارزیابی مستمر را راه اندازی نموده است و هم اکنون نتیجه ارزیابی­ها در سایت برنامه بودجه قرار گرفته است.

در ادامه دکتر غنی زاده اهم اقدامات حوزه معاونت برنامه، بودجه و مالی دانشگاه را به شرح ذیل عنوان کرد: 

  • راه اندازی تعبیه درگاه پرداخت الکترونیکی بانکی با رخدادهای مالی برای تمامی معاونت های دانشگاه در راستای برنامه راهبردی.
  • افزایش سرمایه گذاری در صندوق نوآوری و پژوهش از طریق حفظ 20 درصدی سهام.
  • افزایش منابع درآمدی اختصاصی دانشگاه از طریق پیگیری و ارسال مصادیق درآمدزایی متناسب با برنامه راهبردی به معاونت ها و دانشکده ها و حمایت از واحدها اقدام کننده به وصل درآمد اختصاصی.
  • تشکیل و راه اندازی کمیته مدیریت هزینه و برگزاری بیش از 15 جلسه با معاونت های مختلف برای ارزیابی میزان هزینه کرد بودجه و استخراج چالش ها و اولویت بندی هزینه ها و اصلاح قراددادها و کاهش هزینه های مصرفی اداری.
  • راه اندازی سیستم نرم افزاری حسابداری تعهدی و امکان بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد.
  • ساماندهی کلیه پرداخت های خارج از حکم و اجرای دستورالعمل اعطای مزایای جانبی و رفاهی از مرداد ماه سال جاری (پرداخت روز کارمند، بازگشایی دانشگاه ها، برقراری حق مسکن، دو برابر کردن هزینه غذا و ...
  • عقد تفاهم نامه های همکاری با بانک ملی، کشاورزی، اوقاف، شرکت توزیع برق استان، هلدینگ مارل و بررسی عقد تفاهم نامه رفاهی با بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک سپه.
  • تعامل سازنده با نهادهای نظارتی از قبیل دیوان محاسبات و بازرسی برای جلوگیری از اقدامات خارج از قانون.
  • اجرای چارت سازمانی مصوب دانشگاه و اقدام به جابه‌جایی و تخصیص پست‌های مدیریتی و سرپرستی از حوزه‌های ستادی به صف در راستای برنامه راهبردی.
  • تلاش برای استقرار سیستم های کیفیت
  • اقدام به بهینه ­سازی سامانه یکپارچه مدیریت و ممیزی دوره­ای اموال در کل واحدهای سازمانی دانشگاه و نیز سرو سامان دادن به اموال (از طریق بررسی پروژه هوشمند سازی اموال)
  • اقدام به سروسامان دادن به وضعیت املاک دانشگاه و اخذ سند و رفع مشکل حقوقی مشکلات زمین های دانشگاه.
  • تمرکززدایی و تفویض اختیار به واحدهای عملیاتی در فرآیندهای اجرایی در راستای برنامه راهبردی
  • حل مشکل مرکز آموزش عالی میاندوآب و اخذ موافق وزارت علوم برای استقلال در راستای تمرکززدایی و تفویض اختیار به واحدهای عملیاتی در فرآیندهای اجرایی در راستای برنامه راهبردی.
  • تدوین اساس نامه و انتخاب هیئت موسس برای راه اندازی بنیاد حامیان علم و فناوری دانشگاه (مجمع خیرین)
  • اقدام به راه اندازی سازمان توسعه و سرمایه گذاری دانشگاه برای مدیریت یکپارچه دارایی ها و سرمایه گذاری در دانشگاه.

 در ادامه اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را بیان کردند.

این آئین در راستای ارج نهادن به جایگاه حسابداران و حسابداری، در سالن شورای ستاد مرکزی دانشگاه ارومیه برگزار شد. 

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir