Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه در این دیدار که روز چهارشنبه پنجم آذرماه در سالن شورای پردیس شهر دانشگاه تشکیل گردید، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن ابراز مسرت از حضور در دانشگاه ارومیه با مدیران دانشگاه به گفت و گو نشست.


وی ضمن مقایسه فضای باز و معتدل فعلی دانشگاه با سال قبل اظهار داشت: دانشگاه ها باید دارای فضای باز سیاسی، اجتماعی و فرهنگی باشند، باید به جوانان کمک نموده و سعی کنیم تعامل بین اساتید و دانشجویان افزایش یابد.


وی ضمن اشاره به اینکه راه حل برخورد با جوانان، کمیته ی انضباطی نیست افزود: باید جوانان را جذب نمود، با آنها همدل بود و راهنمایی شان کرد.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود به نقش دانشگاه ها در پیشرفت علمی کشور اشاره کرد و تصریح نمود: معیار پیشرفت دانشگاه ها، نباید فقط تعداد مقالات ISI باشد؛ دانشگاه ها باید وارد طرح های کاربردی شوند تا از طریق آنها، ایجاد فناوری نموده و در نهایت، علم، به تولید صنعت نافع و ثروت منجر شود.


وی ضمن تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق سند چشم انداز، خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید نقش خود را در جهش علمی کشور و منطقه درک نموده و آن را جامه ی عمل بپوشانند.


دکتر عارف همچنین به نقش مهم هیأت امناءها در دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: هیأت امناءها نباید تضعیف شوند و در مقابل اعضای هیأت امنا از کسانی انتخاب شوند که مسئولیت پذیر باشند و بتوانند مسائل زیربنایی و اساسی دانشگاه ها و آموزش عالی را درک نمایند.


وی در پایان ضمن ابراز خرسندی از رأی اعتماد به دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: انشاءالله، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور ایشان بتواند بیش از پیش به تعالی برسد و افزود: همه باید دست به دست هم بدهیم و به دولت کمک نماییم.


دکتر رحیم حب نقی در ابتدای این دیدار ضمن تشکر از حضور دکتر عارف در دانشگاه ارومیه از منش متعادل دکتر عارف به عنوان الگویی برای سیاستمداران، اساتید و دانشجویان نام برد.


رییس دانشگاه ارومیه همچنین در این نشست به بیان بعضی از مشکلات و دغدغه های دانشگاهیان پرداخت.


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir