Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در نشست مشترکی که دیروز یکشنبه 16 آذرماه در سالن شورای ستاد مرکزی دانشگاه و با معاونین و مسئولین دانشگاه برگزار گردید مشاور عالی وزیرکشور با بیان این مطلب گفت: ایران با تمام سوابق تاریخی، ملی و مذهبی که همواره بدان ها افتخار می نماید و از آنها به عنوان سابقه ی درخشان یاد می کند؛ زمانی که سخن از توسعه می شود پایش لنگ می زند در صورتی که کشوری همانند مالزی که در زمانی نه چندان دور، هیچ درآمدی نداشت و کشوری ناامید بود با 24 سال مدیریت مهاتیر محمد، به کشور توسعه یافته تبدیل گشت.


وی تاکید نمود: توسعه، احداث بیمارستان و تأسیس دانشگاه نیست و کارخانجاتی همانند ذوب آهن و فولاد چیزی جز کپی برداری از دانش کشورهای دیگر نیست و اهل علم و فن کشور، باید سعی نمایند خود را مرزهای دانش جهانی برسانند و دانش، تولید نمایند


عبدالعلی زاده افزود: دولت در ایران حدود 90 سال است که به شکل سازمان یافته وجود دارد و هدف از آن، توسعه ایران بوده است اما ما اکنون به این نتیجه رسیده ایم که توسعه یافته نیستیم.


وی در خصوص راه حل توسعه نیافتگی کشور گفت: اگر هر کشوری یک رشته خاص را انتخاب کند و در راستای آن تلاش نماید آن مهم، عامل پیشرفت و پیشتازی آن کشور در دنیا شده و سبب ساز تجارت واقعی با کشورها می گردد.


مشاور عالی وزیر کشور تصریح نمود: باید به این بیندیشیم که رشته هایی که در دانشگاه ها تدریس می گردد آیا دردی از جامعه را درمان می کند و آیا بازار کار دارند و آیا دانشگاه ها در این کاریابی دانشجویان مسئول نیستند؟


دکتر عبدالعلی زاده عنوان نمود: دانشگاه ها نمی توانند ادعا کنند که ما مسئول بیکاری جوانان نیستیم؛ دانشگاه ها باید درها را به روی صنایع و بخش های خصوص بگشایند هر اتفاقی در نانو و بیو رخ دهد توسعه به وجود آمده است و کلیدهای توسعه و نانو در علم های جدید نهفته شده است به واقع، نانو همانند دم مسیحایی است.


مشاور عالی وزیر، در پایان سخنان خود، امام خمینی (ره) را مردمی ترین مرد تاریخ ایران دانست و گفت: حکومت و مردم، کشور را اداره می کنند و بین آنها مرزی وجود ندارد و امام مردمی ترین مرد تاریخ ایران بود که بسیج را ساخت و جنگ را اداره نمود و اقتدار نظامی اکنون ایران، مرهون آن مدیریت است و ما باید کشور را اینگونه مدیریت نمائیم.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir