Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در جلسه ای که با حضور روسای دانشگاه های ارومیه و ادیان و مذاهب، صبح امروز سیزدهم دیماه در سالن شورای ستاد مرکزی ترتیب یافت دکتر حب نقی رییس دانشگاه ارومیه ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: زیربنای اصلی فرهنگ ما، دین اسلام است و بسیاری از باید ها و نباید ها و بایسته های رفتاری و سلوکی کشور از آموزه ها و فرامین دین شکل می گیرد و این خود نشان از اهمیت موضوع دین پروری دارد.


وی افزود: مسئولین متولی فرهنگ همواره به مسائل دینی، به عنوان شالوده فرهنگ و ارزشهای انسانی و اجتماعی و ...  توجه داشته اند امری که در منویات مقام معظم رهبری که امسال را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیده اند نیز به عنوان یکی از دو اصل مهم در کشور نمود یافت و ما بسیار خوشحال هستیم که با امضای این تفاهم نامه، شاهد افق های فرهنگی روشنگر در میان دانشگاهیان باشیم. 


دکتر سید ابوالحسن نواب رییس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این نشست بر جایگاه دانشگاه ارومیه به عنوان دانشگاهی که بیشترین کثرت اقوام و مذاهب را در برگرفته است تأکید نمود و گفت: همکاری با پیروان سایر مذاهب و ادیان و با همه ی بشریت از چشم اندازهای اصلی دانشگاه ما می باشد و دانشگاه ارومیه با توجه به اینکه مرکز ادیان و مذاهب و اقوام و ملیت ها و نگاه ها و جهان بینی های مختلف است دارای اهمیت فوق العاده ای است و امیدواریم این تفاهم نامه به زودی اجرایی شده و شاهد تبادل استاد و دانشجو، بازگشایی رشته های مختلف در این زمینه و ... باشیم.


دکتر نواب در معرفی دانشگاه ادیان عنوان نمود: این دانشگاه دارای 3 هزار دانشجو بوده که 600 نفر از آنها دانشجوی مقطع دکتری و مابقی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می نمایند و تاکنون 300 جلد کتاب تالیف نموده است.


رییس دانشگاه ادیان و مذاهب از انجام بزرگترین رویداد فرهنگی ما بین ایران و واتیکان رم خبر داد و افزود: کتاب پاپ پیشین واتیکان که بزرگترین الهیدان کاتولیک معاصر است توسط دانشگاه ادیان و مذاهب ترجمه شده است و در آینده نزدیک با حضور قائم مقام فعلی پاپ در گریگوری رم رونمایی خواهد شد و در نوع خود بزرگترین انقلاب فرهنگی بین ایران و واتیکان می باشد.


لازم به ذکر است این تفاهم نامه به منظور همکاری در امور آموزشی، پژوهشی و ارتباطات و بین الملل  جهت توسعه ارتباطات علمی اساتید و دانشجویان طرفین و بهره مندی از ظرفیت های دو دانشگاه  و ... منعقد گردید.


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir