Public Relations News Website

امروز

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری


وضعیت صنعت و فناوری استان مورد کند وکاو قرار گرفت


به گزارش روابط عمومی، دکتر سورنا ستاری بعد از بازدید از پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه و توانمندیهای آن در جمع اساتید و مدیران استان به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی ضمن انتقاد از پژوهش های رایج، بزرگترین معضل پژوهش را بدون مشتری بودن آن عنوان کرد وگفت: پژوهش هایی که در پژوهشگاه های شیک و بزرگ دولتی شکل گرفته اند غالباً نتوانسته اند مشکلی از مشکلات جامعه را حل کنند و این نوع نگاه به پژوهش می باید با فرهنگ سازی آن اصلاح شود در واقع پژوهش باید مشکل محور باشد و دردی را از جامعه دوا کند که اگر این چنین باشد بازار آن نیز پیدا می شود


دکتر ستاری ادامه داد: پول پژوهش های هدفدار از هر تجارتی بیشتر است و دولت نیز از این پژوهش ها حمایت می کند ولی باید بدانید که این پژوهش ها با پول بلاعوض دولت شکل نمی گیرد بلکه با تسهیلات انجام می شود.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها محل تولید ارزش افزوده به عنوان زایشگاه شرکت های دانش بنیان و جزیی از جامعه هستند افزود: اگر اعتقاد داریم دانشگاه ها معادن ارزشمندی مانند طلا هستند باید ساز وکار فرآروی این معادن انسانی- علمی را در کنار دانشگاه ها ایجاد کنیم.


دکتر ستاری با ذکر این سخن که وجود تنها 6 شرکت دانش بنیان، برای آذربایجان غربی مناسب نیست اعضای هیأت علمی را تشویق به تشکیل شرکت های دانش بنیان نمود و از معافیت های مالیاتی، گمرکی و بیمه ای برای این شرکت ها خبر داد.


او در بخش دیگری از سخنان خویش به تفکیک پژوهش های مرز دانش با پژوهش های تجاری پرداخت و افزود: در پژوهش های مرز دانش اعتبار مهم نیست و روح علم درگیر می باشد و در این زمینه ها دیگر به فکر هزینه ها نیستیم.


وی در پایان سخنان خویش به ظرفیت استان اشاره نمود و ادامه داد: مشکلات استان نظیر بیکاری، محیط زیست و ... تنها با دانش حل می شود و در این زمینه محققین و اساتید باید از همه پتانسیل های موجود استفاده نمایند.


معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت گسترش اقتصاد دانش بنیان توسط بخش خصوصی بیان کرد: با گسترش این فرهنگ، زمینه ایجاد اشتغال جدید در کشور و تبدیل مشکلات به کسب و کار و اشتغال تنها در بستر اقتصاد دانش بنیان محقق می شود.


همچنین در این نشست، دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که سفر دکتر ستاری به استان آذربایجان غربی منجر به نتایج عملی در زمینه های اقتصاد دانش بنیان گردد.


براساس این گزارش، در این جلسه که نهم اسفندماه در پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه دانشگاه ارومیه برگزار شد، استاندار محترم آذربایجان غربی و تنی چند از مقامات استان نیز حضور داشتند.


نشست مشترک مدیران استانی با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، با پرسش و پاسخ و تبادل نظرات تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه با دکتر سورنا ستاری پایان یافت.


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir