Public Relations News Website

امروز

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 نشریات"ژیوه ر"، "صراط"، "کوچه"، "رویش"، "صور" و "وطن" از نشریات فعال دانشجویی دانشگاه ارومیه در این جشنواره افتخار آفریدند.


به گزارش روابط عمومی و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی، نخستین جشنواره نشریات دانشجویی دانشگاه های منطقه 2 کشور که به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و با حضور 86 نشریه از 23 دانشگاه کشور و در مدت دو روز برگزار شد، با هنرنمایی 6 نشریه دانشجویی دانشگاه ارومیه به عنوان نشریات برتر در بخشهای مختلف این جشنواره و استقبال کم نظیر دانشجویان به کار خود پایان داد.


تعداد 11 نشریه دانشجویی دانشگاه ارومیه در این جشنواره شرکت نمودند که از این تعداد 6 نشریه در 8 بخش مسابقه حایز رتبه های اول تا سوم شدند.


نشریه صور به مدیر مسئولی آقای حمید قبایی حایز رتبه اول و دو رتبه دوم در بخش های مختلف شد.


نشریه "کوچه" به مدیر مسئولی آقای حسین ناصری حایز رتبه دوم، نشریه "صراط" به مدیرمسئولی آقای سعید دانش پژوه، نشریه "ژیوه ر" به مدیرمسئولی آقای مسلم قبادی، نشریه "وطن" به مدیر مسئولی آقای پرویز محمد زاده و نشریه "رویش" به مدیر مسئولی خانم دکتر مهشید سوری حایز رتبه سوم در بخش های مختلف جشنواره شدند.


در مراسم اختتامیه این جشنواره معاون اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، برگزاری جشواره مطبوعات دانشجویی را اقدامی ارزشمند ارزیابی کرده و با بیان اینکه دانشجویان، دیده بانان جامعه به شمار می آیند، تصریح کرد: دانشجویان ایران اسلامی تا این مقطع از زمان، همواره پیشتاز حرکت های حق طلبانه بوده اند و از این پس نیز این انتظار از آنها به جای خود باقی است. 


محمد هادی عسگری، با تاکید بر توجه بیشتر نسبت به کرسی های آزاد اندیشی، این موضوع را که از منویات موکد مقام معظم رهبری است بر مبنای همین تفکر دانشجو محور دانست.


عسگری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نشریات دانشجویی در حال حاضر به بلوغ و بالندگی رسیده اند و این بدان معنی است که می توانند ما را در وصول به دانشگاه های پویا، بیش از پیش یاری کنند.


وی همچنین با تاکید بر لزوم استمرار شعار تدبیر و امید در دانشگاهها یادآور شد: وزارت علوم در همین راستا معتقد به تشکیل جشنواره های دانشجویی در زمینه های گوناگون است و آن را در راستای عدالت فرهنگی می داند، به همین دلیل همه ما ملزم به حمایت همه جانبه از چنین حرکت هایی هستیم.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز در آغاز این آیین با اشاره به ضرورت گردش آزاد اطلاعات در جوامع متمدن، این ویژگی را از نشانه های رشد جامعه توصیف کرد و افزود: نشریات و رسانه ها یکی از ارکان مهم جریان گردش آزاد اطلاعات به شمار می روند.


حجت الاسلام و المسلمین عمران عباسپور افزود: نشریات، تنها زمانی می توانند وظیفه خود را به درستی به جای آورند که از آزادی عمل لازم برخوردار باشند.


وی در عین حال یادآور شد: باید توجه داشت که آزادی بدون قاعده و مرز، نه تنها پسندیده نیست، بلکه جامعه را با مشکل مواجه می سازد و به همین دلیل است که در همه جای دنیا آزادی در چارچوب قانون تعریف می شود.


 


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir