Public Relations News Website

امروز

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

مهندس سعادت: برای رفع مشكلات استان باید به سوی اقتصاد دانش بنیان با محوریت دانشگاه ها حركت كنیم


به گزارش روابط عمومی و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی در جلسه ای که دیروز بیست و سوم اسفندماه در پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه دانشگاه ارومیه به منظور هم اندیشی برای رفع مشکلات و مسایل پیرامون شرکت های دانش بنیان و فن آور برگزار شده بود، گفت: شرکت های دانش بنیان، پرچمداران توسعه کشور و همچنین به سبب تولید علم و فن آوری های خود، بهترین گزینه برای ایجاد اشتغال برای جوانان هستند.


وی در ادامه این نشست كه با حضور معاونین توسعه مدیریت و منابع انسانی، برنامه ریزی و اشتغال و امور عمرانی استاندار و جمعی دیگر از مسئولان استانی و دانشگاهی ترتیب یافته بود افزود: برای رفع مشكلات استان باید به سوی اقتصاد دانش بنیان با محوریت دانشگاهها حركت كنیم كه لازمه این امر حمایت از ایده‌ها و پژوهش های فناوران، صنعتگران و نخبگان است.


سعادت افزود: امروز بخش خصوصی، سرمایه گذاران و کارآفرینان به عنوان جهادگران اقتصادی نقش به سزایی را در اصلاح مسیر توسعه کشور ایفا می کنند و لازم است از توانمندی و ظرفیت های این بخش، به شکل صحیح استفاده شود.


استاندار آذربایجان غربی فعالیت شرکت های دانش بنیان برای ایجاد فرصت های جدید اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: امیدواریم با حمایت دولت از این شرکت ها، ظرفیت های بالقوه نیروی انسانی در استان به بالفعل تبدیل شود.


سعادت تصریح نمود: زیرساخت های لازم برای ساماندهی و توسعه پارک علم و فن آوری را برای تسهیل فعالیت شرکت های دانش بنیان و فن آور مستقر در این پارک را با پشتکار و جدیت، فراهم می سازیم.


در ادامه نشست رئیس دانشگاه ارومیه، رئیس پارک علم و فن آوری استان و چند تن از مدیران شرکت های دانش بنیان به ارائه گزارش و بیان مشکلات خود در زمینه های مختلف پرداختند.


در پایان این نشست، شرکت های دانش بنیان و رئیس دانشگاه ارومیه با اهدای لوحی از زحمات  استاندار آذربایجان غربی قدردانی نمودند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir