Public Relations News Website

امروز

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

به نام خالق هستی  

باز کن پنجره ها را که نسیم، روز میلاد اقاقی ها را جشن می گیرد 

بسیار خرسندم که در آستانه زنده شدن طبیعت و نوروز ایرانی با شما همکاران و دانشجویان عزیزم سخن گفته و این ایام عزیز را که با یاد و نام آیینه جمال الهی، نور چشم پیامبر حضرت فاطمه زهرا (س) عجین شده است را گرامی بدارم. نوروز جایگاه ارزشمندی در وجدان تاریخی ایرانیان دارد و برای همه ما شور انگیز و دلنواز است. اسلام عزیزمان نیز نه تنها نوروز را نفی نکرده که مورد ستایش و تأیید قرار داده است.

سالی پر از حوادث گوناگون را پشت سر نهادیم و لازم می دانم فرصت را غنیمت شمرده و از زحمات همگی کارمندان و اساتید دانشگاه تشکر نمایم.

در سال گذشته همواره تلاش کرده ام که قانون فصل الخطاب بین من و شما بوده و در همه امور دانشگاه ساری و جاری گردد. معترفم که عمل به قانون گاهی دردناک و تلخ می باشد ولی مطمئنم که میوه آن شیرین  و در راستای منافع کوتاه مدت و دراز مدت همگی ما می باشد. اذعان دارم که در شرایط اقتصادی کنونی فشار دو چندانی به جمعی از کارکنان زحمتکش دانشگاه وارد می شود و ان شاء الله با تدبیرهای همکارانم و گشایش های جدید  در سال نو خواهیم توانست به فضل خدا بیشتر در خدمت همکاران باشیم ولی باید توجه داشت بیت المال سرمایه همه ایرانیان و حتی آن زن سالخورده سیستانی است که کسی سالهاست سراغش را نگرفته است. کسب روزی حلال  را همواره مورد تأکید قرار داده ام و اعتقاد راسخ به این فرمایش حضرت  امام صادق (ع) دارم که  فرمود: شمشیر زدن و جهاد آسان تر از کسب روزی حلال است  و بر همین منهج است است که حتی تعطیلی بعضاً زود هنگام  نیم ساعته کلاس درسی را تضییع حق دانشجو و بودجه عمومی کشور می دانم.

البته اینجانب عاری از خطا و لغزش نیست و از زبان امیر المومنین حضرت علی (ع) از شما می خواهم از حق گویی یا مشورت عادلانه و گوشزد کردن عدالت باز نایستید که من برتر از آن نیستم که خطا کنم و نه در کار خویش از خطا ایمنم مگر خداوند مرا در کار نفس کفایت کند که از من بر آن تواناتر است. 

دانشجویان و فرزندان عزیزم

رسالت همگی ما در دانشگاه آموزش و پرورش  استعدادهای سرشار شما عزیزان می باشد و اساتید باید با پژوهشهای هدفمند خویش به دست شما جوانان مشکلات ملموس جامعه را رفع نموده و شما  را برای فردایی پر امید آماده نمایند وگرنه تحقیق ها ی انتزاعی، افزایش مقالات و ارتقاء اداری فی نفسه هیچ دردی از دردهای دانشگاهی و اجتماعی را حل نخواهد نمود.

ان شاء الله در سال جدید با همدلی وهمراهی یکدیگر بتوانیم دانشگاهی  کار آفرین ، آبادتر، علم محورتر و اخلاق مدار تر داشته باشیم. در پایان برای شما و خانواده محترمتان سالی پر از موفقیت، شادکامی و سلامتی از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماید.

 

خدایا چنان کن سرانجام کار                      تو خشنود باشی و ما رستگار

 

 

 دکتررحیم حب نقی

رییس دانشگاه  

 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir