Public Relations News Website

امروز

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم: وظیفه شرکت های دانش بنیان برطرف ساختن نیازهای کشور در شرایط تحریم است


به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان با حضور دکتر خسرو پیری مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی و جمعی از مدیران کل استان و رییس دانشگاه ارومیه، صبح روز شنبه بیست و دوم فروردین ماه در سالن اجتماعات پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد.


در ابتدای این مراسم دکتر خسرو پیری مدیرکل  دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری ضمن تقدیر از همکاری شایسته دانشگاه ارومیه و استانداری آذربایجانغربی در راستای پیشبرد اهداف پارک علم و فناوری استان، وظیفه شرکت های دانش بنیان را برطرف ساختن نیازهای کشور در شرایط تحریم عنوان کرد.


وی ضمن پیشنهاد به مسئولین ذیربط استان مبنی بر بازنگری در طرح آمایش سرزمین، لزوم بکارگیری فناوری را در این طرح مورد تاکید قرار داد و تصریح نمود: به زودی نقشه راه فناوری کشور را تنظیم و در دسترس همگان قرار خواهیم داد.


دکتر پیری با تاکید بر دانشگاه کارآفرین، ایجاد مراکز نوآوری در داخل دانشگاه ها را برای تولید ایده های نو ضروری دانسته و خواستار هدایت این ایده ها به سمت پارک های علم و فناوری شد.


دکتر پیری در پایان سخنان خود گفت: علم و تکنولوژی و صنعت همیشه باید در کنار هم باشند و از یکدیگر جدایی ناپذیرند.


 مهندس تقی کهوریان معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجانغربی هم در این مراسم، مدیریت درست در جامعه را شرط رسیدن به اهداف اشتغال در پایان سال عنوان کرد و نقش پارک علم و فناوری استان را در این زمینه با اهمیت توصیف کرد.


وی همچنین افزود: پارک علم و فناوری باید در راستای تولید ثروت در استان قدم بردارد.


کهوریان طراحی های مناسب و با اهداف مشخص را شرط خروج از روزمرگی بدون پیشرفت در کشور بیان کرد و اظهار داشت: سیاستگذاران باید مسیر رو به جلو را به درستی تدوین کنند و از سوی دیگر اتحاد مسئولین و مردم با همدیگر، کمک شایانی به توسعه استان خواهد کرد.


دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه، نیز در سخنانی ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تعامل سازنده با کشورهای دنیا، گفت: این ارتباطات به معنی دست کشیدن از فناوری و پیشرفت های علمی نیست بلکه باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و تخصص و تهعد دانشمندان جوان، کشور را رو به جلو ببریم.


وی در این زمینه نقش دانشگاه ها را بسیار موثر دانست.


دکتر حب نقی حمایت از شرکت های دانش بنیان را یک ضرورت عنوان نمود و افزود: باید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی برنامه ریزی مناسبی جهت استفاده از تخصص آنها صورت پذیرد که پارک علم و فناوری یکی از محمل های مناسب برای این سیاست گذاریها می باشد.


دکتر حسن حیدری رئیس پارک علم و فناوری استان نیز در سخنان کوتاهی از تدوین برنامه 5 ساله پارک علم و فناوری استان خبر داد و گفت: ان شاءالله با تقویت توسعه صادرات غیر نفتی اقتصاد استان، پارک علم و فناوری را سازگار با برنامه های چشم انداز توسعه استان خواهیم نمود.


گفتنی است پارک علم و فناوری استان که پیش از این تحت نظر دانشگاه ارومیه ( قریب به 9 سال) بود با نظر مساعد رییس دانشگاه ارومیه و با حمایت های بی دریغ استانداری آذربایجان غربی در پانزدهم آذرماه 1393 ، مستقل گردیده و دکتر حسن حیدری عضو هیأت علمی دانشگاه ارومیه از سوی مقام عالی وزارت علوم، به عنوان رییس آن معرفی و منصوب شد.


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir