Public Relations News Website

امروز

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نخستین جلسه برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشکده ها در سال 94 برگزار شد. 


به گزارش روابط عمومی و به نقل از معاونت فرهنگی، در این جلسه که ششم اردیبهشت ماه به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در اتاق شورای ساختمان ستاد مرکزی و با حضور رییس دانشگاه برپا شد، روسا و مشاورین فرهنگی دانشکده ها حضور یافتند.


دکتر رحیم حب نقی، رییس دانشگاه ارومیه با بیان دین بزرگی که بر دوش همگان بالاخص دانشگاهیان در مسائل فرهنگی و اجتماعی است؛ اظهار داشت: ما بر استراتژی دانشگاه مبنی بر ضرورت حاکمیت اصول اخلاقی اسلامی، امید و همبستگی ملی و تبدیل آنها به گفتمان رایج دانشگاه و ارزشهای مبنایی نظام دانشگاهی و مطالبات همگانی تاکید داریم.


دکتر حب نقی چهار گفتمان امانتداری، صداقت، نشاط و وحدت ملی را از آرمانهای انقلاب شکوهمند اسلامی دانسته و تلاش برای تعمیق آنها را از گام های اساسی و  عملی برای حفظ ارزش های فرهنگی دانشگاه برشمرد.


وی ضمن اشاره به این که تعیین حد و مرزهای مشخص برای موضوع فرهنگی بسیار مشکل است، بیان داشت: با همه برداشت ها و نظرات مختلف در مورد مسائل فرهنگی و نیز نحوه اجرای آنها و درمان دردهای فرهنگی، ما همگی مُسلّمات و اصول مشترک و دغدغه های مشترکی داریم که باید محور کار همگان باشد و کوتاهی در آنها روا نیست.


رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: در آیین نامه جدید ارتقاء اعضاء هیات علمی دانشگاه ها، علاوه بر انجام وظایف آموزشی و پژوهشی، مقوله فرهنگی نیز حایز اهمیت وافر بوده که این حاکی از تاکید مسئولان وزارت و به استناد آن مسئولین کشور بر لزوم پرداختن به مسائل فرهنگی در محیط های دانشگاهی است.


دکتر حب نقی خطاب به حاضرین در جلسه گفت: من انتظار دارم که روسای دانشکده ها و اساتید، مسائل فرهنگی و اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهند و در حفظ و گسترش فضای فرهنگی متناسب و در شأن دانشگاه به مسئولین امر مساعدت لازم را بنمایند.


وی در پایان سخنان خود افزود: وقتی کشور و نظام ما، اسلامی است پرداختن به مسائل فرهنگی، دینی و اسلامی جزء لاینفک تمامی فعالیتهای ماست. 


دکتر سیدمهدی صالحی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه همچنین در این نشست به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به مسائل فرهنگی دانشکده ها، از انتقال مرکز مشاوره دانشجویی به حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی و گسترش کارهای این مرکز و راه اندازی محل جدید مستقلی بدین منظور واقع در طبقه فوقانی استخر سرپوشیده نازلو را اعلام و اظهار داشت: به منظور توسعه فعالیتهای این مرکز جهت خدمات رسانی بهتر به قشر دانشگاهی تستهای روانشناسی خریداری گردیده است و با انتصاب آقای دکتر عیسی زادگان بنا به دارا بودن تخصص لازم در این زمینه به کسب رضایت مندی بیشتر دانشگاهیان از این مرکز امیدوار هستیم.


دکتر صالحی افزود : فرهنگ نیاز ضروری همگانی است و فعالیت فرهنگی جزء رسالت و مسئولیت اساسی روسای دانشکده هاست . کار فرهنگی کاری در کنار کارهای دیگر نیست بلکه متن و بطن و قلب تپنده همه فعالیت هاست .


معاون فرهنگی و اجتماعی ضمن تقدیر از برخی دانشکده ها که بخشی از ساعات رسمی اداری را در طی هفته به امور فرهنگی اختصاص داده اند بر اهمیت و برکات مختلف این امر تاکید نمود.


وی در ادامه سخنان خود از روسا و مشاورین فرهنگی دانشکده ها خواست تا نسبت به معرفی این مرکز به دانشجویان و اساتید اهتمام ورزند.


در ادامه حجت الاسلام و المسلمین دکتر کریم جباری، مدیر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به نقش مهم اساتید دانشگاه در غنابخشی به فعالیت های فرهنگی و گره گشایی عالمانه از مشکلات فرهنگی موجود، یکی از مشکلات فرهنگی را تمرکز شدید اساتید بر فعالیت های علمی محض و سهل انگاری و بی توجهی به فعالیت فرهنگی برشمرد.


وی ادامه داد: فعالیت علمی نیز خود کار بسیار جدّی فرهنگی و معنوی ماندگاری است ولی تعمیق باورها و گسترش اخلاقیات دانشگاهی و آرمانهای الهی و معنوی نیز نباید با غفلت و سهل انگاری مورد کم توجهی قرار گیرد.  


دکتر جباری تأکید نمود: رصد مشکلات، نیازها، سوالات و انتظارات دانشگاهیان اعم از استاد و کارمند و دانشجو و انعکاس این موارد به معاونت فرهنگی و اجتماعی برعهده اساتید و در رأس آن روسای دانشکده ها و مشاورین فرهنگی دانشکده هاست. چرا که آنان از نزدیک شاهد عینی جزئیات ملموس همه امور فرهنگی جاری دانشگاه هستند.


وی اظهار امیدواری نمود: جدّی شمردن مقوله فرهنگ در دانشکده ها علاوه بر کاهش تنش های اداری و فرسودگی شغلی، افزایش روحیه کار و نشاط در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان را به ارمغان خواهد آورد.


 


در ادامه جلسه برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشکده ها، روسای دانشکده های دانشگاه ارومیه به ارائه گزارش فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی انجام یافته طی سال 93 و برنامه های پیشنهادی برای سالجاری پرداختند.


ارائه پیشنهادات سازنده و قابل اقدام در این جلسه مسبب تداوم این سری جلسات شد و بنا گردید حداقل ماهانه یکبار این هم اندیشی ها تداوم یابد.


 

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir