Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مراسم تجلیل از اساتید دانشگاه ارومیه برگزار شد


به منظور گرامیداشت یاد و خاطره معلم شهید استاد مرتضی مطهری و پاسداشت مقام شامخ استاد و تجلیل از اعضای هیأت علمی دانشگاه ارومیه، مراسمی با همین عنوان در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ارومیه ترتیب یافت.


به گزارش روابط عمومی، در این نشست صمیمی که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و با حضور تعداد کثیری از اساتید دانشگاه به خصوص اساتید جوان ترتیب یافت نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه ارومیه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی قریشی به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) به نقش محوری استاد و معلم در منویات ذهنی دانش پذیران اشاره کرد و گفت: انسان ها بعد از والدین خود، بیشترین تاثیر را از معلمان شان می پذیرند و معلمین تا چه اندازه متعهد و متخلص به اصول اخلاقی انسانی و اسلامی باشند در روان فرزندان حک می گردد.


نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: معلمین این توانایی را دارند که انسان ها را از دانستن به فهم و از فهم به بینش برسانند و این بینش است که جامعه ی انسانی را دچار انحطاط و یا سرفرازی می کند.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه از اساتید درخواست نمود تحقیقات شان در راستای توسعه و پیشرفت کشور و هدفمند باشد.


در ادامه مراسم دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه با گرامیداشت ایام مبارک رجب و هفته معلم گفت: خلقت دو انسان در دنیا از عجایب آفرینش و همواره در خور توجه بوده است که تولد مبارک حضرت عیسی و حضرت علی است.


وی ادامه داد: خداوند متعال به خاطر عظمت و شخصیت امیرالمومنین صلوات الله و سلامه علیه این گونه مقدر کرد که امیر المومنین علیه السلام در داخل کعبه متولد شود در حالی که بنا بر روایات، امیرالمومنین تنها کسی است که در آن مکان مقدس و امن متولد شده است و این مسئله نشان از بزرگی این دو انسان والا بدون تعصبات دینی، قومی و نژادی است.


دکتر حب نقی در ادامه سخنان خود از رسالت آموزشی و پژوهشی اساتید سخن گفت و افزود: اساتید در تحقیقات خود تنها به دنبال اهداف مادی و ارتقاء نباشند بلکه بیشترین هم و غم خود را در راستای حل مشکلات کشور صرف کنند  که بیشترین انتظار از این قشر، توسعه و پیشرفت کشور بر مبنای تحقیقات دانشگاهی است.


فرصت های مطالعاتی بیشتر برای اساتید، مهمانسرای دانشگاه ارومیه در تهران، اختصاص گرنت و ... از مطالب مطرح شده توسط اساتید دانشگاه ارومیه در این جمع دانشگاهی در سیزدهم اردیبهشت ماه بود.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir