Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رییس دانشگاه ارومیه: محیط زیست و حفظ سلامت آن مورد غفلت قرار گرفته است


به گزارش روابط عمومی، دکتر رحیم حب نقی رییس دانشگاه ارومیه در سیزدهمین کنگره سم شناسی ایران که بیست و یکم اردیبهشت ماه آغاز و با حضور نام آوران و محققین عرصه سم شناسی، تا بیست و چهارم همین ماه ادامه دارد ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: توسعه صنعتی به عنوان یکی از مهمترین برنامه های پیشرفت کشور مورد توجه قرار گرفته است و توسعه کشاورزی و تامین غذا نیز  در پی آن از مولفه های رشد کشور بوده و موضوعی که در این میان مورد غفلت و بی توجهی واقع شده محیط زیست و آلوده ساختن آن با انواع سموم و تخریب زیست بوم انسان هاست.


وی در همین راستا افزود: بشر نسبت به محیطی که خداوند بی منت و به وفور در اختیارش قرار داده بسیار بد عمل کرده که ما نیز از آنها، جدا و منفک نیستیم و به تعبیر سنتی و مذهبی، کفران نعمت کرده ایم و این امر عذاب دنیوی و اخروی را در پی خواهد داشت.


دکتر حب نقی با ذکر این سخن که زمین های پاک ما آلوده شده است اظهار داشت: ما برای تولید محصول بیشتر و سریع تر و مبارزه با آفات و بازاریابی و زیباتر و پر فروش تر کردن محصولات، آنها را با انواع سموم و مواد شیمیایی آلوده کرده ایم و انواع سم ها را وارد آب و خاک سالم نموده ایم که متاسفانه اکنون و در این مرحله، به صورت انبوه، با مواد شیمیایی مضر در گیاهان مواجه هستیم.


رییس سیزدهمین کنگره بین المللی سم شناسی ایران از طیف وسیع سرطان خبر داد و گفت: تمامی مواد شیمیایی که در گیاهان و محصولات زراعی و باغی، دامداری ها و مرغداریها و ... مورد استفاده قرار می گیرد بافت های انسانی و به خصوص بافت های در حال رشد کودکان را مورد هجوم قرار داده و امروز ما بدان جا رسیده ایم که با خیل عظیمی از بیماری های سرطانی در کشور روبرو شده ایم و این کنگره فرصت مغتنمی است بشناسیم و بشناسانیم سم چیست و چگونه زندگی امروزی را می توان از مخاطرات آن نجات داد.


در ادامه این نشست دکتر امید سبزواری، رییس انجمن سم شناسان ایران، دکتر آریس رییس اتحادیه سم شناسان اروپا و دکتر حسن ملکی نژاد دبیر علمی کنگره به ایراد سخنرانی پرداختند.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir