Public Relations News Website

امروز

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش در دانشگاه ارومیه برگزار شد


با برنامه ریزی صورت گرفته و حمایت ویژه رییس دانشگاه، هفتمین کنفرانس بین المللی فناوری اطلاعات و دانش 5 الی 7 خرداد در دانشگاه ارومیه برگزار شد.


طی این 3 روز برنامه های متنوعی به انجام رسید که روز اول کنفرانس شامل سخنرانی مقامات مسئول استانی، رییس دانشگاه، موسس انجمن ICT ، دبیر کنفرانس و سخنران های کلیدی از دانشگاههای معتبر هند و ژاپن بود که استقبال زیادی از ارائه این افراد به عمل آمد و موجب تبادلات علمی در روزهای بعد کنفرانس از جانب محققان شد. ادامه این روز اختصاص به ارائه مقالات، پوسترها و کارگاه های آموزشی داشت. 


با توجه به حجم بالای مقالات ارسال شده و داوری های دقیق، حدود 300 مقاله پذیرفته شده بود که روز دوم، پس از دو سخنرانی کلیدی، کلیه زمان بندی روز، به ارائه مقالات و پوسترها اختصاص داداه شد.


ارائه مقالات از تمامی دانشگاههای کشور از ویژگی منحصر بفرد این دوره بود. بحث ها و سوالات مطرح شده در خلال ارائه ها به بالا بردن کیفیت و همچنین هم افزایی علمی دانشجویان کمک زیادی کرد. برگزای start up grind همچنین از موارد نو و جدیدی بود که در این روز برگزار شد.


روز سوم کنفرانس که به ارائه مقالات و همچنین مراسم اختتامیه اختصاص داشت با حضور محترم دکتر کمره ای رییس پردیس دانشگاه های تهران و رئیس انجمن ICT همراه بود که وی ضمن ایراد سخنرانی از زحمات تمامی افراد تشکر کرد.


همچنین این کنفرانس علمی بین المللی، علاوه برجنبه پژوهشی و تحقیقاتی به معرفی شهر زیبای ارومیه به عنوان یک قطب گردشگری پرداخت که با استقبال گسترده ای از سوی مدعوین مواجه شد.


 


از دستاوردهای کنفرانس می توان به صورت خلاصه به بالا بردن تعاملات با دانشگاههای خارجی در این حوزه با دعوت از اساتید خارجی به عنوان سخنرانان کلیدی، استفاده از ظرفیت ارومیه ای های خارج استان، هم افزایی و هم اندیشی اساتید و دانشجویان حوزه آی تی، ایجاد انگیزه در مسئولین و دانشجویان برای برگزای کنفرانس های مرتبط در سالهای آتی و توجه به صنعت آی تی به عنوان صنعتی اشتغال زا با نرخ برگشت سرمایه سریع، توجه بیشتر به مقوله پژوهش های کاربردی و ایجاد زیر ساختهای لازم آزمایشگاهی و تأسیس مرکز تحقیقاتی مرتبط آپا و پردازشهای سریع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشکده برق و کامپیوتر ارومیه و تبدیل دانشگاه ارومیه به قطب آی تی شمالغرب کشور، آشنایی با شرکت های دانش بنیان و نرم افزاری استان مستقر در پارک علم وفناوری اشاره نمود.


برگزاری شام کنفرانس، تقدیر از مهمانان خارجی و داخلی، اجرای موسیقی آذری و تور گردشگری از برنامه های جانبی کنفرانس بود.


دکترباقرزاده دبیر هفتمین  کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش در پایان سخنرانی خود در اختتامیه، مجدداً از زحمات تمامی دست اندرکاران، زحمتکشان، داوران، نویسندگان و حمایت کنندگان معنوی و مادی کنفرانس تشکر ویژه نموده و اظهار امیدواری کرد با حمایت مسئولین استان و عنایت ویژه ریاست دانشگاه، شاهد برگزاری کنفرانسهای مرتبط برق و کامپیوتر در دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه ارومیه باشیم.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir