Public Relations News Website

امروز

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست از نهضت امام خمینی (ره) تا نهضت امام عصر (عج) در دانشگاه ارومیه برگزار شد


این گردهمایی با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارومیه و به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در دانشگاه ارومیه برگزار شد.


در این جلسه که به مناسبت سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب و تبیین آراء و اندیشه های امام خمینی (ره) برگزار شد حجت الاسلام قهرمانی، مدیر کل حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: حضرت مهدی(عج) تجسم امید و زندگی برای تمامی مردم جهان است و این حقیقت یک امر انکار ناپذیر است.


وی افزود: یکی از عوامل غیبت امام زمان(عج) زنده نگاه داشتن امید برای برپایی یک عدالت جهانی و نابودی تمامی ستمگران و ظالمان جهان است.


حجت الاسلام قهرمانی تصریح کرد: دشمنان اسلام با شایعه پراکنی و ایجاد یک باور غلط در جوامع مسلمانان؛ قصد در ظالمانه، مستکبرانه و خشن جلوه دادن دین اسلام و جلوگیری از ترویج زیبایی های این دین ناب در جهان را دارند و این وظیفه هر مسلمانی است که با تبلیغ و اجرای عدالت و صلح و دوستی در بین انسان ها که شعار امام زمان(عج) است، تاظهور آن حضرت این دسیسه ها را نقش بر آب کنند.


وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران درون مایه نظام مهدوی امام عصر(عج) است، اظهار کرد:  امام خمینی(ره)، بر اساس شعارهای صلح دوستی و انسان دوستی، دولت اسلامی ایران را تشکیل دادند و یکی از وجه شباهت های انقلاب اسلامی و دولت امام عصر(عج) در انقلاب جهانی این است که به هیچ کشور یا فردی اجازه تعارض به حقوق افراد را ندارند و اساس این انقلاب با حق کشی، بیرحمی، عداوت و دشمنی مخالف است.


وی حمایت از مستضعفین را یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: این شعار همیشه مورد تاکید امام راحل(ره) در عرصه های مختلف بوده، در نتیجه اداره کنندگان این دولت اسلامی باید طرفدار مستضعفان و مظلومان در جهان باشند.


وی اظهار کرد: بسیاری از کشورهای غربی و آمریکا شعار صلح دوستی سر می دهند ولی تمامی اتحادیه های جهانی و سازمان ملل در برابر کشتار و نسل کشی های یاغیان در یمن سکوت کرده اند ؛اجرای عدالت جهانی واقعی یکی از اهداف مهم در ظهور امام عصر(عج)بوده و تمامی انسان ها زیر سایه یک پرچم و یک دولت اسلامی اصیل و ناب مهدوی زندگی خواهند کرد.


وی گفت : انقلاب اسلامی ایران و آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی که براساس اندیشه های ناب امام خمینی (ره) ابتناء شده است در تمامی حوزه‌ها با فرهنگ مهدوی عجین و مانوسیت و قرابتی کاملاً همسنگ و همسنخ دارد.


در ادامه امین رستم زاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: اتصال نهضت امام خمینی(ره) به قیام حضرت مهدی (عج) با تکیه و تاکید بر آموزه‌های زلال و متعالی قرآن محقق شدنی است که کشورمان در این راستا گام برمی‌دارد و باید این فرهنگ نیز روز به روز فزونی تر یابد و وظیفه دانشگاهها در این حوزه بسیار حساس و اثر گذار است.


این جلسه به صورت پرسش و پاسخ بین دانشجویان ادامه یافت.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir