Public Relations News Website

امروز

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

دانشگاه ارومیه در رده موثرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت


بر اساس اعلام رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، ۳۰ دانشگاه از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان یک درصد دانشگاه های برتر دنیا که دارای بیشترین میزان اثر گذاری بوده اند، قرار گرفتند.


براساس این گزارش،۱۲ دانشگاه جامع و ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی، هفت دانشگاه صنعتی و یک دانشگاه آزاد، در مجموع 30 دانشگاه برتر ایران را تشکیل می دهند که نام دانشگاه ارومیه در میان 12 دانشگاه جامع به چشم می خورد.


دکتر محمدجواد دهقانی رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: دانشگاه های کشور در چندین سال گذشته نشان دادند که از توان علمی بسیار بالایی برخوردار هستند اما نقش تمامی این دانشگاه ها در پیشبرد علم کشور یکسان نیست و البته آنها از ظرفیت ها و بودجه های یکسانی نیز برخوردار نیستند.


رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) ادامه داد: میزان استنادها به انتشارات علمی یک کشور از جمله شاخص های مهمی است که بیانگر میزان تکیه نظام جهانی علم بر علم آن کشور است. دنیای علم امروز استنادها را به عنوان یکی از شاخص های اصلی مرجعیت پذیرفته است. نخبگان علمی دنیا پراستنادترین آن ها هستند و همین نخبگان نقش بسزائی در مرجعیت علمی و فناوری دانشگاه ها دارند.


وی اظهار داشت: پایگاه طلایه داران علم تامسون رویترز ISI فهرستی از موثرترین دانشگاه های دنیا را معرفی می کند. دانشگاه ها براساس تعداد استنادهایی که در طی ۱۰ سال گذشته دریافت کرده اند انتخاب شده اند. این فهرست هر دو ماه یکبار روزآمد شده به نحوی که دانشگاه ها مرتباً مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت عدم کسب حد نصاب امتیاز، حذف می شوند. برای انتخاب موثرترین دانشگاه ها، کلیه دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی دنیا بر حسب میزان اثرگذاری آن ها مشخص و مرتب سازی می شوند. در گام بعدی یک درصد برتر آنها که دارای بیشترین میزان اثرگذاری بوده اند انتخاب و معرفی می شوند.


سرپرست ISC خاطرنشان کرد: ۳۰ دانشگاه از کشور جمهوری اسلامی ایران در میان یک درصد دانشگاه های برتر که دارای بیشترین میزان اثر گذاری بوده اند مشاهده می شود.


دهقانی اظهار داشت: در بین دانشگاه های جامع، نام ۱۲ دانشگاه از جمله دانشگاه های تهران، تربیت مدرس، شیراز، تبریز، فردوسی مشهد، رازی، بوعلی سینا، کاشان، یاسوج، شهید باهنر کرمان، ارومیه و سمنان به ترتیب اثرگذاری در این فهرست حاضر شده اند. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی نیز در لیست یک درصد دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته و در این فهرست حضور دارد.


گفتنی است: هم اکنون دانشگاه ارومیه دارای 478 عضو هیأت علمی و  بیش از 16 هزار دانشجو بوده و در آخرین رتبه بندی دانشگاه های جامع کشور که همه ساله توسط پایگاه استنادی جهان اسلام(ISC) انجام می شود، رتبه سیزدهم را کسب نموده است.


روابط عمومی دانشگاه این موفقیت علمی را به همه ی دانشگاهیان دانشگاه ارومیه تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون الهی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نماید.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir