Public Relations News Website

امروز

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اقدامات اولیه برای تاسیس دانشکده پتروشیمی انجام شد


دکتر جمشید باقرزاده مسئول دانشکده برق و کامپیوتر با بیان خبر فوق گفت: با پیگیری مستمر مسوولین به ویژه رییس دانشگاه ارومیه و موافقت شورای گسترش آموزش عالی، 3 رشته  مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر و مهندسی مواد که اساس تأسیس دانشکده پتروشیمی دانشگاه ارومیه هستند ایجاد شد.


وی ادامه داد: رشته های فوق، رشته های مرتبط با صنعت به خصوص در حوزه نفت و گاز هستند که می تواند در افزایش تعامل دانشگاه با صنعت نقش ویژه ای ایفا کند و حرکت استان از سمت کشاورزی به صنعت به خصوص با ایجاد مجتمع های پتروشیمی، اهمیت این رشته ها و تاسیس دانشکده پتروشیمی را دو چندان می کند.


دکتر باقرزاده مامور راه اندازی رشته های جدید مرتبط با پتروشیمی افزود: انشاء الله در سالهای آتی با حمایت رییس و مسولان دانشگاه و با ایجاد رشته های مهندسی انرژی، مهندسی نفت و مهندسی نساجی سریعاً به چشم انداز دانشکده پتروشیمی با گروههای آموزشی مناسب و مفید برسیم.


وی اظهار داشت: در این راستا تاسیس مقاطع تحصیلات تکمیلی مرتبط در دستور کار این دانشکده قرار دارد جذب هیات علمی بصورت بورس و پیمانی با اساتید قوی در سالهای قبل نوید دانشکده بسیار قوی در زمینه آموزشی و پژوهشی را خواهد داد و جذب هیات علمی برای رسیدن به شاخص مناسب و تاسیس رشته ها با توجه به تخصصهای مرتبط این رشته ها؛ ادامه خواهد داشت.


دکتر باقرزاده با اظهار امیدواری از حمایت های وزارت نفت و صنعت از دانشکده پتروشیمی تصریح نمود: ارتباط با دانشکده نفت باکو و انیستیتو نفت دانشگاه تهران، دانشکده مهندسی شیمی شریف و دانشگاههای برجسته داخل و خارج کشور و تبادل متخصصین، از برنامه های دانشکده پتروشیمی ارومیه است و وجود کارخانه های منحصر بفرد ایران پاش و پود ماد صنعت، نساجی خوی، مجتمع نساجی و پوشاک ارومیه، پتروشیمی مهاباد، پتروشیمی میاندوآب و ماکو، نوید ارتباط قوی فیمابین دانشکده با صنعت خواهد بود.


دکتر باقرزاده افزود: ما برای رسیدن به این هدف ارزشمند از کمک خیرین در خرید تجهیزات آزمایشگاهی و ساخت دانشکده پتروشیمی استقبال میکنیم اما نگاه ویژه ای به حمایت های وزارت خانه های نفت و صنعت داریم.


وی در خاتمه گفت: دانشکده پتروشیمی دانشکده ای نوپا است و امیدوارم در سفر ریاست محترم جمهوری به استان، اقدامات لازم جهت انجام مراحل بعدی دانشکده پتروشیمی به خصوص تاسیس ساختمان دانشکده به دلیل محدودیت فعلی دانشکده فنی مهندسی و کمبود ساخت و ساز فیزیکی صورت پذیرد که این امر  نیاز به حمایت مسوولین استانی و کشوری دارد.

پربازدیدهای هفته اخیر

چند رسانه ای

با حضور بیش از 1000 دانشجو؛ مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه ارومیه برگزار شد

با حضور بیش از 1500 دانشجو؛ گفت و گوی بی واسطه دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم در دانشگاه ارومیه برگزار شد

گزارش جامع سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان آذربایجان غربی

رقابت 69956 داوطلب کنکور سراسری 1401 در آذربایجان غربی (+فیلم)

دهمین گردهمایی سالانه روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه ارومیه (+فیلم)

گلهای بهاری زینت بخش دانشگاه ارومیه (گزارش تصویری)

دانشگاه اروميه در رسانه ها

تماس با ما

تماس با ما

آدرس : استان آذربايجان غربي - اروميه

کيلومتر 11 جاده سرو - دانشگاه اروميه

شماره تلفنخانه : 43-32752741-044

کدپستي : 5756151818

صندوق پستي : 165

پست الکترونيکي : publicrelation@urmia.ac.ir